Evves place

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Deutschland!

Av Evelina - 27 december 2012 18:19

Låååååång dag igår! 04.45 igår morse påbörjade vi resan! Fiffi undrade om jag verkligen menade allvar med att stiga upp när klockan var 04.00 Hon blängde på mig och suckade tungt, mycket tungt! Sömntuta!


Jag kan ju inte påstå att jag stog nere vid vägen pigg som en spigg, men jag var iallafall vaken! Cirkus 13 var vi framme i Linau. Alla var rätt hungriga så det kändes lämpligt att hitta ett ställe som sålde något ätbart. Tyskland är ganska hårda med att röda dagar verkligen är röda, så det gick inte att välja och vraka bland matställena. Vi hittade ett Italienskt ställe som såg vettigt ut. Haha, det var visst inte ett "matställe", det var en restaurang. Alla andra som satt där var lite lätt uppklädda och julfirande, och där satt vi, 3 totalt ouppklädda svenska "turister" med luddtröja och arbetsskor ;P Jaja, vi fick mat och det var gott och vi blev mätta och glada och nöjda :)


Pållan åkte fint i trailern hela vägen hem, och hälsade artigt på tullgubben vid Öresundsbron. Det visade sig att tullgubben kom från Blekinge också, närmare bestämt nästan samma buske som vi kom från. Coolt! Hur kan världen vara så förbaskat liten, men ändå tar det en hel dag att åka till Tyskland och tillbax igen?! =P


00.30 var vi framme vid vår buske och lastade av pållan som var lika trött som vi. Hon parkerade sig stencool i sin nya lägenhet och började fika på höet. Så där stog hon och tittade lite storögt på oss medan vi i raketfart mockade alla boxarna och fixade så våra hästar fick gå in för natten. De hade nog börjat undra om vi inte faktiskt glömt de och brummade ganska höjljutt utanför. Men tjoff tjoff tjoff så var alla inne, fodrade och godnattpussade! Effektivitet när det gäller!


Idag skulle vi åkt hem. Men jag kände inte för det. Så nu gör vi det imorn istället =P Jag var trött sedan igår och kände mest bara allmänt för att inte parkera mig i bilen. Börjar 12 imorn så får åka senast 8, men om jag packar och fixar ikväll så blir det chill ändå. Dessutom kan jag ju äta frukost på vägen, och det är ju lite mysigt det också :)


Nu blir det pizzatime och sedan får jag se om det finns något underhållande att kika på på TV:n, annars får jag väl dregla lite över alla nätbutiker med mellandagsrea, Blomman har lite försynt viskat något om en galoppfilt, hmm, hmm, vi får väl se ;P


Haha, här är förresten "kycklingdelarna", det ser kanske lite påskigt ut med gula, men de kunde ju inte gärna vara röda och någon luva rymdes inte under locket =P Jag tycker de är helt sjukt söta på den understa bilden!

     

 
 
Jenny

Jenny

28 december 2012 11:49

Nej men får man inte höra något mer om vad det är för häst?

http://jenny-mino.blogspot.se

 
Ingen bild

Mamma

29 december 2012 09:12

God Morgon!
Härligt att resan hem till Halmstad gick bra!
Vi blev bjudna på "barnmat" hos Larssons i går kväll, ja det var ju lasagne som Ulrika är proffs på. Vi njöt och till efterrätt fick vi havreflarn med frusen jordgubbsgrejs till. Det var också mycket gott!
Tack för den underbara samvaron när du var hemma.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards