Evves place

Alla inlägg under maj 2012

Av Evelina - 31 maj 2012 23:29

Kan inte riktigt fatta vilken fantastisk ponny jag har! Han är verkligen en på miljonen <3


                                             

Av Evelina - 29 maj 2012 23:07

Helt otroligt! Idag kom paketet med täcket fram. Återigen, 1000 och 1 tack till Boett!

http://www.boett.com/


Så nu är han täckt från öron till svans busponnyn :)


 

Av Evelina - 28 maj 2012 23:08

Låååång arbetsdag = trött


Ingen ridning planerad, ingenting planerat alls. Ändå blev det en mysig skogsrunda med Blomman och våra vänner :) Mys! Höjden av kvalitetstid att ut och njuta av sommarkvällar i full galopp i skogen på bäste hästen. Det enda som "stör" idyllen är de där nedrans myggen!


Blomman är inte så road av de äckliga krypen som flyger och stjäl av hans dyrbara blod. Rätt skapligt irriterad faktiskt! Tycker lite synd om honom, så idag har jag beställt ett Boett-täcke till honom. Det är ju visserligen ett eksemtäcke, men känns som att kan man skydda dem för mycket egentligen? Dessutom verkar de enligt många hålla bort stor del av bromsarna som snart kommer göra invasion. Hoppas det ska bli bra. Beställde det direkt från Boett och har verkligen fått världens bästa service! Hur trevliga som helst och har skickat iväg mitt paket på stört för att min häst inte ska behöva vänta så länge! Bockar och bugar!


Så nu har vi 2 paket på G hem till oss. Ett par giraffskydd i stl L och ett Boett-täcke :D Rena rama julafton ;) Som vanligt har tomten dock inte precis skänkt klapparna utan vi fick pröjsa själva! Diss på tomten för det!!


Imorgon är det lång dag igen, sedan bara 2 dagar kvar innan min första LÅNGHELG! Fredag, lördag och söndag utan en enda timmes jobb, oh ma gaaaaad, wunderbart! :D


Naj, time for bed så jag är är på topp imorgon också! Sov gott på er!


 

Av Evelina - 27 maj 2012 21:48

Ja, alltså, det finns inte så mycket kul att printa ner här just nu. Allt är liksom samma hela tiden känns det som. Inte för att jag tycker det är speciellt tråkigt, men det är kanske inte så spännande att läsa om alla våra FANTASTISKA pass i paddocken när han travade för en miljon och sedan varierade med en uteritt dagen efter. Haha, JAG tycker ju såklart det är helkul med alla toppenpass och vårt härliga flow med miljontrav just nu så jga gnäller som sagt inte. Men känns lite drygt att tjöta om det här varenda eviga dag =P


Så, vad händer då för övrigt. Hrm, låt mig fundera..... Igår var jag på middag med delar av familjen och mosters familj. Det blev oxfilé med grönpepparsås, mums, man kan helt klart ha det sämre! Sedan glodde jag på alla bidrag i Eurovision song contest som framträdde efter 21.15 (innan dess orkade jag inte dra mig ut till tv:n). Det var lite drygt, 25 mindre bra bidrag och ett suveränt, och det var ju helt klart rätt låt som vann! Som vanligt ringde jag inte och röstade, vem pallar ringa och rösta när man ändå inte kan rösta på Sverige?! Uppenbarligen några eftersom även vårt land delade ut röster ;)


Så, ja, kort och gott en liten uppdatering för de som är nyfikna, och för de som inte är nyfikna är det imponerande om ni orkade läsa ända hit!


Nu ska jag avsluta min vecka och ladda inför en ny!

Over and out!


Öööj, matte, lite mer till VÄNSTER sa jag ju!

 




Av Evelina - 24 maj 2012 22:53

Jepp, idag var jag och Blomman i Jämjö så han fick nya skor. Denna gången var det hela ÅTTA veckor sedan han skoddes, kors i taket! Jag är lite nojjig med att han ska bli lång och överbelasta/snedbelasta leder, senor eller ligament, så brukar hålla skoperioderna ganska korta. Men förra gången blev jag faktiskt tillsagd att jag nog kunde låta det gå lite längre til mellan. Och till denna gången hade det inte växt sådär rysligt mycket ändå. Och skorna var vid närmare titt inte heller extremt slitna. Bra bra!


När vi kom hem så blev det lite tömkörning. Provade oss fram med lite olika tömsättningar, och ibland fick vi verkligen till det! Det är så roligt att göra något från marken så man får möjlighet att SE hur han faktiskt ser ut och rör sig. Dessutom tror jag det är bra med träning utan ryttare ibland också. Så jag är verkligen helnöjd med min ponny idag. Som de flesta andra dagar ;)


I veckan kom de hett efterlängtade PC-skydden med giraffmönster, men tyvärr så var de lite väl tight runt om, så har skickat tillbaka dem och beställt ett par i stl L istället. Hoppas nu det blir bra. De var verkligen helfräna! Tyckte alla som fick se dem. Visade såklart upp dem för alla som ville se, de som inte ville också ;) Dock tror jag somliga skulle behöva antingen en kurs i djurarter eller en undersökning om de tappat färgseendet. För tydligen så hade de brunfläckiga giraffskydden stora likheter med svartvitrandig zebrafärg, hmm, nja, nej, det kan jag inte hålla med om alls faktiskt! =P


Imorn är jag leeeeedig, GILLAS! Blir stallet för hela slanten! Och en liten löptur. Funderar på att dra in och se om jag hittar några trevliga sandaler. Skulle behövas. Får ju lön imorgon, och pengar är ju till för att spenderas, right?! ;D

 


Av Evelina - 21 maj 2012 22:56

Jepp, med besked! 26 grader i skuggan, hett, eh JAPP! Fast lite skönt också, men man är inte riktigt van än, det märks..... Man blir lite död ;P


Började ju inte jobba förrän 15 så hann ju faktiskt njuta en bra stund av det fina vädret först. Hämtade bror på flygplatsen, i samma veva var det ett Jas-plan som skulle starta. Motor- och fartnördar som vi är (kan det ligga i släkten kanske?) så var vi ju bara tvungna att stanna och glo och lyssna ;) Hehe, vilket grymt drag! Dånet som blir när de drar iväg på strabanan när man står cirkus 100 m ifårn gör att man riktigt vibrerar. Skitballt ;) Jag kanske skulle satsa på att bli stridspilot ändå. Tänk vilket underbart sätt att inleda veckan för han som flög. I ett speedat Jas-plan i strålande solsken. Nejdå, inte alls lite avis eller så!


Luftade sedan Fat Boy bort till Blomman. När man kan köra med en icke vindtät fleecetröja utan att frysa, då ÄR det varmt ute! Riktigt härligt och känna vinddraget och powern. Inte som ett Jas-plan kanske, men iallafall nåt!


Blomman och jag tog en promenix i skogen. Helt, totalt kravlöst i grimma och grimskaft. Så mysigt att bara vara ibland och inte göra något annat än umgås. Kvalitetstid!


Sedan var jag ju då tyvärr tvungen att åka och jobba, men sådant är livet!


         

Av Evelina - 20 maj 2012 20:28

Då var det söndag kväll och den lediga helgen är snart till ända. Skönt har det vart och bra har jag haft det. Mycket nöjd och glad med hur helgen varit måste jag säg!


Blomman och jag körde ett lightpass i paddocken i em. Han var lite tagen av värmen när jag hämtade honom i hagen. Har ju varit himla varmt och skönt idag. Men varken djur eller människor är ju vana än, så det tar ju lite extra på en då. Men i stallet var det svalt, så han piggade på sig lite medan han blev ryktad och påklädd. Serverade honom kallt gott vatten också. Han drack faktiskt lite vilket kändes bra då han just nu dricker alldeles för dåligt i hagen, åtminstone enligt mig. Han verkar trots allt inte uttorkad, men ändå..... Nojjig man är.


Passet kändes riktigt bra sedan. Rund, mjuk och fin ponny att sitta på. Red i hoppsadeln, fast att det inte stog hoppning på schemat. Han gillar verkligen den. Han föredrar klart den framför dressyrsadeln. Och jag har faktiskt lärt mig att rida i den! När jag köpte den förra året tyckte jag den var pest och pina och det kändes som om jag inte fick något stöd någonstans av den. Men uppenbarligen vänjer man sig ;) Och jag trivs faktiskt ganska bra till och med. Så idag har jag fått en idé om att när vi ska leta ny dressyrsadel sedan, så ska vi leta efter en flatbackvariant! För någon sådan i dressyrmodell har vi inte provat, men jag tror att Blommans rygg hade passat fint i en sådan. Lite friare liksom.


I förmiddags var jag ute och SPRANG! Kors i taket liksom! Hade tänkt gå en runda, men det var så himla trist att bara gå där så jag började springa istället. Mycket roligare! På med speedig musik i öronen och höll tempot hela rundan. Ökade till och med sista 100 meterna ;) Så känner mig himla nöjd med mig själv, haha, min ben är dock mindre nöjda! Men de får nog faktiskt vänja sig. Det här var ju 100 ggr roligare än att cykla till stallet. Så nu kör vi på det istället :)


 

Av Evelina - 19 maj 2012 21:22

Underbara lediga lördag!


Har spenderat den till en början ihop med Linn. Vi tog en tur till Emmaboda och En dag på Strippen. Jättekul att komma iväg på något "ohästigt" och "ojobbigt" som omväxling. För i vanliga fall bor jag ju mer eller mindre i mina ridkläder när jag inte jobbar. Detta var alltså helt ohästigt, inte en häst i sikte! Däremot fiiiina bilar med mååååånga hästkrafter *dregel* Åh, vi satt där på läktaren och önskade lite att vi fick köra också. Fast för min del kunde vi nog skippat de fullsatta läktarna såfall, iallafall första gångerna ;) Bilutställningen var lite trist, inte så många stylade bilar, men ett helt gäng rishögar som enbart stog där för att få uppställningen/parkeringen till bilen. Lite trist när folk gör så. Hur kul är det att gå och glo på gamla rostiga, solblekta röda 945:or?! Fanns dock en del riktigt läckra också! Vi insåg att hade man inte haft häst kunde man haft en FETT COOL BIL! Men 2 så dyra hobbyer är liksom inte lösbart för sådana som oss =P Helnöjd med min dag och alla goa skratt med bästa Linn! Vi brukar ha galet kul när vi är iväg, fast att vi är galet olika!


Drog bort till Blomson på kvällen. Dressyr var planerat för idag. Gick bra tycker jag. Det var inget "outstanding-wow-i´m-in-heaven"-pass, men det kan det ju inte alltid vara ;) Ibland behöver man ju ha ett helt vardagligt, normalpass också. Annars märker man ju inte när det går sådär extremt bra så man aldrig vill sluta rida. Känner mig himla duktig för efter passet putsade jag upp alla tränsen och dressyrsadeln och tvättade ponnyn. Han fick sedan stå i en box och torka med filt på. Han somnade stående ;O Huvudet blev tuuuuungt, då kan det vara skönt att vila det på något tyckte Blomman och hängde upp det på dörren ;) Så han fick faktiskt sova inne inatt, verkade som att han behövde vila sig lite. Är ju ett hårt jobb att gå på bete dygnet runt.


Bästa luddponnyn <3

   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards