Evves place

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Evelina - 16 december 2012 20:10

Vi har världens sötaste stalltomte med fru!


 

Av Evelina - 16 december 2012 14:07

Det är klart de helgerna som är mellan en tentaavslutad kurs och början på en ny. Ingen annan helg känner man sig så härligt ledig som den helgen! Imorn börjar som sagt en ny kurs, den här gången blir det socialpsykologi med gruppuppgift och hemtenta. Jag gillar hemtentavarianten, man slipper bli riktigt lika nervös som inför en salstenta, och blir något fel får man komplettera, inte göra om hela skiten som är fallet med salstentor.


Det känns iallafall bra att jag ändå hade en hyffsad känsla över tentan i fredags, om det räcker hela vägen får jag veta om 15 arbetsdagar. Värsta väntan som finns skulle jag vilja kalla det!


Igår stack jag och Fiffi till Kitty för att baka lussebullar, äta rostbiff och kolla på C.S.I Miami. Man kan inte ha det mycket bättre än så en lördagskväll! Väldigt trevligt att bo i samma stad som bästa systern faktiskt :) Det tycker Fiffi såklart också, för enligt Fiffi finns det inget bättre än när vi åker och hälsar på Tindra <3


Idag är det grått i Halmstad, någon futtig plusgrad och för att breda på det redan underbara vädret så regnar det lite också. Tjaa, jag är rätt trött i huvudet efter allt psykologplugg så för min del gör det inte så mycket faktiskt. Och Blomman har sitt tjockistäcke med jättehals så han gör det inte så mycket heller. Vi lyckades dock ta soss en tur i skogen hela gänget innan regnet kom. Det var lite skridskobana på sin ställen, men alla om tillbaka med alla benen i behåll till stallet.


Fiffi fick avrunda turen med att bada innan hon fick komma in, men nu med den korta snabba frisyren torkar hon ju fortare än fortast, så nu är det inte alls lika tröttsamt när hon blir smutsig! Nu ska jag ut och bada Blomman, han är lite stövig och har inte badat på länge så det är lite välbehövligt för honom också!


Snart är det torsdag, wiiiie vad jag längtar! :D


Han börjar bli rätt vältränad, Cobben!

   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards