Evves place

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Evelina - 1 december 2012 17:23

Underbart vintrigt väder idag, eller iallafall fruset och solsken! Fast nu på kvällen så snöade det faktiskt, lite, väldigt lite, men även lite snö är ju snö, kolla bara! ;)


 


Blomman och jag tog en morgontur med Fiffi i skogen. Fiffi är som en duracellkanin, fullt ös medvetslös hela rundan och inte ens lite ansträngd när vi var tillbaka, och då var vi nog ändå ute 1,5 timme i mest skritt med lite trav. Haha, jag har nog fått henne för mina synder, men hon är ganska rolig! Det är ju roligt att hon VILL och att hon så tydligt visar att hon tycker att hon har roligt! Blomman var också duktig, vi hittade till och med den borttappade vänsterbogen och på slutet var han kalasfin och rund även åt vänster :D


 


Har putsat mässingsknopparna i stallet och tittat på grisarna också. Översociala, översöta grisar. Fiffi förstog inte vad det gulliga var, hon skällde ut de efter noter och reste ragg längs hela ryggen. Grisarna såg högst oberörda ut! Den ena grisen hade parkerat sig perfekt liggande, ätande i mathon, haha, så störtcharmigt!


 


Avslutar kvällen med fest vid skogen! Fixat kalasfin tomtegrupp som vi ska ha med som present. Jag skulle nog faktiskt kunna tänka mig att jobba i en blomsteraffär...... Fast just det ja, det var visst inte florist jag utbildar mig till, det var ju chef! ;)


 


Föresten, om någon skulle behöva en stilig svart dressyrsadel eller en ball brun hoppsadel så finns det till salu! Blomman och jag har ju konverterat till galopp   


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards