Evves place

Alla inlägg under mars 2011

Av Evelina - 30 mars 2011 22:25

Sista veckan så har vi varit igång riktigt ordentligt! Fast de flesta passen har faktiskt varit bus i skogen ;) Bus i skogen ska dock inte underskattas för man kan ju faktiskt kombinera lite under rundan. Man kan ju göra ganska mycket längs vägarna faktiskt....


2 ggr har vi varit ute med Helén och "Pappa-Zetos". Blomman tycker ju ibland att världen är lite läskig och då när man ska passera massa skumma saker så är det skönt om Pappa-Zetos finns med och kan visa att det faktiskt inte är så himla farligt ;)


Hehe, blev en liten film när vi skrittade längs vägen ;P


 


Racergalopp blev det också, haha, fullt ös medvetslös var det på den lilla vägen som gick mellan fälten, hästarna tyckte det var urkul, vi tyckte det var urkul :D Vilken underbar lyckokänsla man kan få av att bara rida ut på en helt kravlös tur i skogen och busgaloppera i full fart!


Hehe, vi tog allt en liten avstickare ner till vattnet och plaskade lite också. Eller Zetos plaskade, Blomman nöjde sig med att försöka överleva att bara vara i vattnet ;) Hihi, prinsen gillade nog inte riktigt och bli våt =P


Idag skulle vi tagit ett pass i paddocken. Började med att skritta fram honom den lilla rundan ute och sedan blev det några varv i paddocken. Men han var så himla duktig så jag hade ingen lust att förstöra den fina känslan med att jobba sönder den så la ner dressyrjobbet och red ut med Flippan och Stefan och Kim och Johanna. Riktigt härlig tur hade vi och Blomman bjöd på en lika fin känsla ute som han gjorde i paddocken.


Gud vad jag älskar min ponny! <3

Såhär såg han ut imorse när han sov i boxen!

     

Nu är det minsann bedtime! Är ju en dag imorgon också.... =)

Av Evelina - 24 mars 2011 22:00

Dagens dressyrträning gick verkligen superbra! Vilken toppenblomma jag har   


Av Evelina - 23 mars 2011 19:23

Vi har tagit det rätt lugnt ett tag. Blomman har fått 1 veckas vila, det enda han gjort är att busa av sig lite i paddocken med jämna mellanrum. Hagen är ju lite knölig och inte så "busvänlig" så för att han ska få rusa av sig lite brukar han få komma ut lite i paddocken istället =)


Tror iallafall att det gjort honom gott att vila lite, han kändes lite trött i kroppen sista passen förra veckan. Men det har ju varit rätt mycket sista tiden med både träning, uppbyggnad av muskler och sedan pälsbyte ovanpå alltihop.


Men men, nu verkar han pigg och glad och imorgon kör vi igång igen med lite träning. Ska bli riktigt kul. Man blir ju själv lite mer taggad när man får längta lite efter att rida igen. Igår kunde jag dock inte hålla mig så då satt jag lite på honom i boxen =P Så härligt att sitta på den runda, goa ponnyryggen <3


Idag har han fått nya skor. Av med vinterkängorna och på med vårskorna! Skönt att slippa sulorna så man kan få hovarna ordentligt urkratsade igen. Men de var bra att ha medans snön fanns. Ibland får man ju välja mellan pest eller kolera, och hellre då lite svårrengjort framför att det klampar och han går och skadar sig på grund av det.


Blomman på väg till hovslagaren

 


För övrigt så har jag fått post från SPAF, wihooooo! Katalogen för hingstvisningen!!!! Äntligen, som jag väntat på den. Har dessutom ringt och bokat box så han har någonstans att sova mellan lördagen och söndagen. Tror han föredrar att sova där framför att bo på hotellet med Kitty och mig ;P Börjar bli sjukt nervös, nu känns det hela så mycket mer verkliget, och dessutom är det bara 2,5 vecka kvar! Nerräkningen har börjat......   

Av Evelina - 10 mars 2011 20:35


       


Yeeeeeeeeiiiiiiiihaaaaah!!!!


Så var det klart, flygbiljetten till Birmingham är bokad!    I juli drar vi till Wales för årets stora händelse i welshvärlden


ROYAL WELSH SHOW 2011



Idag var det ju då planerad vila med massage för Blomman. Och med tanke på att vädret varit minst sagt skit heeeela långa dagen så kunde det ju inte planerats bättre! =)


Blomman tyckte massagen var riktigt toppen och talade ganska tydligt om var det var som bäst. Mulen var ibland lååååång, och när hela han va genomgången så var han trööööött ;)


Mjuk och fin men trött. Så det var en nöjd Blomma som fick gå in i boxen och mumsa hö sedan :)


Naj, nu har jag inte tid att sitta här längre, 21.00 är det dags för en dejt med tv-soffan! Hoppas att jag får en trevlig stund!   


Av Evelina - 9 mars 2011 22:26

Grymt dålig uppdatering här måste jag ju säg! Men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;P

Det drar ihop sig, idag är det på datumet bara EN MÅNAD till vi ska till Örebro! Jag, Kitty och mest av allt Blomman. Då är det dags för hingstvisningen. Den hingstvisning som vi laddat inför ända sedan förra sommaren. Shit, jag börjar bli NEEEEERVÖS!!!! ;D För oss blir det nog det största i år, så känns som att det faktiskt är helt ok att få vara lite nervös inför det!


I helgen hade vi lite visningsträning. Mia var ju nere och hjälpte oss =D Gick riktigt bra tycker jag. Fast OMG vad kass kondis jag har! Jag behöver intervallträning så jag får upp flåset lite =P Problemet är bara att min kropp just nu säger jag är trött, jag vill INTE intervallträna, jag vill vila. Haha, dumma kropp, varför kan den inte bara se till att vilja lite mer som jag vill ;P Idag tog jag och Linn en promenad iallafall, hyffsat rask, så kanske blev det lite bättre av det ;P Och blev det inte det så får det väl vara så då, trevligt hade vi oavsett :)


Igår skulle vi hopptränat, men det blev inställt =( Tog en genomkörare i paddocken istället, Bästaste Blomman va fiiiiiiin! Rund och härlig att sitta på. På slutet var han helt jätterörlig och avslappnad. Fick en jättehärlig känsla. Det börjar verkligen lossna för oss. Vi börjar jobba tillsammans och vi börjar lära känna varandra. Min underbara lilla Blomma <3


Idag longerade vi lite i paddocken bara, så han fick röra lite på sig efter gårdagen. Han var jättefin, mjuk och rörlig idag också. Imorgon blir det vila och massage. Det kommer mest troligt vara väldigt uppskattat, det brukar vara det =)


För övrigt så har senaste helgen varit en riktigt topphelg, helt fylld med cobsnack, planer om en Wales-resa, mer cobsnack, mys med Blomman och tja, bara en riktigt underbar helg helt enkelt! Men å andra sidan kan det ju inte bli annat än det när man har en sådan kompis på besök! :D


Såhär fin va prinsen i helgen:

    

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards