Evves place

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Evelina - 8 december 2012 16:43

Iskall ridtur, men vad gör det när mysfaktorn är på topp och alla hästar och folk är på tipptopphumör?! Mest skritt, Blomman ska ju förhoppningsvis springa på Jägers imorn, men lite busgalopp också! Haha, barbacka på taggad cob var kanske inte mitt livs bästa beslut, men han är ju lika bäst som alltid och är bara så lagom taggad att jag sitter kvar. Han e störtskön, ballast i stan!


Det var en salig blandning hästar ute idag, en riktig galoppör, en dressyrcob som tror han är en galoppör och en travhäst. Ett sto, en valack och en hingst. Och allt går precis lika lugnt och städat till som alltid. Blomman på sin höjd brummar lite och spänner upp nacken och säger att hon är väldigt fin, men sedan vet han att det är enough. Kung Blomman <3


Fiffi fick stanna hemma, det är lite väl kallt för henne att hänga på, hon fryser om tassarna. Och NEJ, det är inte för att hon blivit flufffri, hon hade inget fluff under trampdynerna! =P Fiffi tyckte det var den sämsta idéen jag haft idag, så hon fikade medan vi var ute. 4 korvbröd gluffsade hon i sig. Jaja, det var ju fullkorn iallafall ;)


Här är lite bilder från dagens tur!

           

   

     




Av Evelina - 8 december 2012 12:19

Kallt som f*n rent ut sagt! Vaknade till -20 grader imorse! Hela naturen blir ju väldigt vacker i kylan, men alltså, nej, jag är inte skapt för detta klimatet!


Igår hade vi en mysig toppendag i snön med 5 hundar och världens bästa travhäst! Vi hade bestämt att kl 10.00 skulle vi göra Fiffi fluffri. Kitty undrade om jag var säker, jag bad henne börja fort innan jag skulle komma att ångra mig igen! Så vi klippte och klippte och klippte. Till slut var Fiffi faktiskt fluffri. Och hon trivs väldigt bra i sin nya snabba frisyr. Nu är hon nästan lika snabb som Tindra på riktigt. Min amrisförklädda lilla BC <3


Planen för lunch var korvgrillning, vi hade beställt solsken, men de hade skickat fel. Det snöade som bara den. Så vi rationaliserade det lite och körde på stekt korv i mitt kök istället. När alla inklusive Voffvoff ätit upp sina korvar så var det dags att gå ut igen. Pulkarace! Tindra och Fanny fick dra en pulka och så fick Marrige dra en. Marrige är Blommans boxgranne, ett 3-årigt travsto som står på "vila". Hon har alltså inte gjort något på några veckor och är aldrig tolkad bakom, men hon var helt suverän! Vilken pärla!


Vi hade massa kul och bestämde att vi nog måste gör det igen. Ju fler man är ju kuligare har man ju, right :D


Nu ska vi dra ut på mystur i skogen! Ha en braig dag, det ska jag ha!


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards