Evves place

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Evelina - 9 december 2012 22:30

Idag var galoppdagen. Det skulle bli Blommans premiär på Jägers, men så blev det inte. Jag tycker egentligen om snön, men INTE när den sätter käppar i hjulen för mina planer!


Vi var så laddade och taggade, och så blev det ingenting. Det kändes liksom bara inte som att jag kunde komma på en enda ursäkt god nog för att lasta världens bästa cob och ge sig ut med min värdelösa blå igloobil med hästtransport i snöstorm med vindar som gjorde att man höll på att lätta från marken. Till och med jag har blivit så vuxen och klok att jag ibland inser att det finns begränsningar som man bör ta sig en funderar över INNAN man provar. Att få stopp i backen uppför hallandsåsen på grund av att iglooman inte greppar med framhjulen hade känts rent ut sagt pinsamt! En galopptävling är ju knappast livshotande att missa, även om jockeyn i mig och galoppören i Blomman tyckte det hela var mycket tragiskt =P


Istället fick alla hästarna gå in vid lunch, mysa med massa hö och gosiga täcken och vi tog alla hundar och vårt resefika och gick in och glodde på en galoppfilm. Efter en stund så kom vi på att det nog var lika bäst att vi valde att stanna hemma. Det går ju fler tåg till Jägersro till våren, vi får helt enkelt ladda till dess istället! Även galopphästarna som är Blommans boxgrannar har ju faktiskt "vintervila" från löp just nu. Usch vad jag önskar mig en galoppsadel! Har jag tur är det snart en på väg, men bara om jag har tur! Håll tummarna!


På fredag är det tenta, hej och hå! Har kommit lite mer än halvvägs igenom boken första vändan. Just nu är jag på det mest träliga kapitlet, men det blir bättre sedan. Försöker köra kortispass så jag håller fokus, och när jag blir trött sover jag lite. Haha, det är inte riktigt så illa som det låter ;)


Måste försöka hitta någon lösning till Blommans snöklampsproblem. Funderar på att försöka göra några egna inlägg som är avtagbara, får filura lite på hur jag ska få de att sitta kvar bara....... Har ju snöklampssulorna i transporten, men känns inte så kul att betala 1200:- spänn för en ny helskoning när han blev skodd för bara 2 veckor sedan. Vi (jag) får helt enkelt försöka lösa det på något annat smidigt sätt.


Nu ska jag dra mot bädden. Sova bör man, annars dör man!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards