Evves place

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Evelina - 10 december 2012 21:14

Tenta på fredag betyder ju att man kanske behöver plugga lite till dess. Gör man inte det så ja, det ser vi ju hur det gick på förra tentan! Då får man göra om och göra rätt, och så kul är inte det! Jag vet, för jag har ju som sagt provat =P Fördelen är dock att man lär sig allt det man ska kunna liiiite bättre och lite djupare om man får göra om det. Det har jag läst i boken inför denna tentan ;)


Har lyckats genomföra det dryga kapitlet nu åtminstone, så nu kan det bara bli roligare! Motivation och personlighet är ju faktiskt ganska kul att läsa om! Det enda som är lite tråkigt är att allt alltid är så himla mycket roligare och lättare att lära sig när man inte MÅSTE utan sjäkv har valt.


För övrigt så har Halland idag bjudit på typisk halländsk vinter när den är som sämst! Skitkallt, snålblåst och grått, grått, grått. Det är väl egentligen inget större fel på färgen grått, men just idag var den inte så kul. Blomman tycker inte det spelar någon roll att det är tråkigt väder. Han är alltid lika glad ändå. Se och lär Evelina, se och lär.... Han vilade igår, några varv i walkern bara, och softade dagen innan det. Så han var ju tvungen att göra något idag. Han fick springa av sig i ridhuset. Löslongering inspänd. Blomman springer runt och jag står i mitten och tittar på tills han är färdig. Han är kanonfin just nu. Han har blivit så stark och loss det senaste. Galoppträning is the shit helt klart!


Föresten så är det min lyckodag idag! Hoppesadeln är såld, helt avslutat och klart såld! Så sjukt skönt, så nu ska jag trycka på BUY på Gibson Saddlerys sida. Wiiiie, Blomman ska få en alldels egen galoppsadel. Tänk vad lycklig han kommer bli, bästa julklappen ever   


Dagens utsikt från vardagsrummet: Lilly och hennes Blomman   

 





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards