Evves place

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Evelina - 4 december 2012 16:36

Blomman har haft sin första "slädträning" idag! Han är verkligen verkligen världens bästa! Han har (mig veterligen) aldrig dragit en pulka innan, ändå skötte han sig helt suveränt bra! Visst tyckte han det var läskigt, framförallt när pulkan råkade åka på barmark och lät rätt skapligt bakom honom, men han håller sig ändå hela tiden på mattan och närvarar. Duktiga, fantastiska Blomman!


Igår körde jag halva Halmstad runt för att hitta en pulka! Jag var på CityGross, Stadium Outlet, Jula, Rusta, Intersport, Coop forum, Willys och Biltema. Såklart hade vissa av affärerna pulkor, men inte RÄTT pulka! Det finns en jättebra sort, en sort som jag ALLTID åkt i. Jag trivs med den pulkan, den håller för det mesta och med lite god vilja ryms faktiskt två vuxna personer i den. I Ronneby är det pulkan nummer 1. Men nu bor vi ju inte i Ronneby längre, numer bor vi ju i Halland, och där verkar man inte ha fattat grejen med denna fantastiska pulka! Så vi fick till slut ge oss och åka i en ny sort. Den funkade ju iofs, men det var inte alls samma känsla som det brukar vara med den modellen vi är vana vid! Får helt enkelt adoptera en pulka när jag är hemma över jul! Såhär kan man ju inte ha det!


Alla hundarna och Kitty och Alex var med också. Så när vi var klara hade vi lussefika i mitt "julade" hus. Jag talade om innan de kom in att det var julat, så de verkligen inte skulle missa det! Julningen består såhär långt av en adventsljusstake i vardagsrumsfönstret, julduk på bordet och en handduk med bockar på, juligt värre, haha, eller inte! Har hittat massa söta tomtar när jag letat runt efter kuligt juligt pynt, men det är så dyrt! Jag inväntar rean och pyntar för 2 jular nästa år istället, det verkar mer ekonomiskt! Jag trodde inte jag ville jula så mycket, men det ville jag tydligen trots allt..... Jag gör ju inte alltid som jag väntar mig =P


Blommans Hay-Bar har fått upp sin Hay-Bar idag också, suveränt! Bra med händiga grannar som fixar när en annan inte kan! :)


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards