Evves place

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Evelina - 3 december 2012 16:29

Jag blir lite trött ibland. Såfort det är någon grad kallt och det kommer något vitt, också kallat snö nersinglande från himlen, så står trafiken typ still! Det spelar liksom kvitta om folk har dubbdäck eller ej, de tror de liksom ska kasa av vägen bara de taffsar på gaspedalen. Suck, man kommer iiiiingenstans och då blir man upprörd och då är man ingen bra förare. För att lösa problemet borde man, enligt min mening, stanna inne eller ringa en taxi om man nu tycker det är så himla läskigt att köra bara för att det snöar! Härmed utnämner jag det till dagens I-landsproblem ;)


Jag och Blomman sladdade iväg på rakbanan i galopp med Fiffi som sällskap, Wiiiie sa Blomman, Wiiiie sa Fiffi och Wiiiiiie sa jag! Det blåste småspik mellan när vi red mellan fälten ner till skogen, sedan var det bara sagolikt! Oskottat, oförstört och inte en kotte på tur mer än vi! Antagligen för att ingen normal människa skulle tycka det var det minsta trevligt att befinna sig ute på den halländska slätten i snöstorm, men hallå, det finns glögg och lussebulle man kan värma sig med när man kommer tillbaka! Har man tillräckligt kul hinner man inte fundera över att man fryser, iallafall inte efter det att fingrarna dött och inte känns längre! Blomman såg ut som snömonstret när vi kom tillbaka, jag också. Men vi hade kul och vi var nöjda!


För att göra dagen imorn lite roligare ska Fiffi och jag ta en sväng bort till Hööks och införskaffa en tolksele till Blomman och leta rätt på någon som vill sälja en pulka! För imorn är det planerat pulkarace på stubben! Wiiiiie ;)


Hoppas nu alla fegsnöre som totalt missat tjusningen med slirigt vinterväglag tagit sig hem från sina jobb och håller sig där, för nuuuuu kommer vi!   


 

Av Evelina - 3 december 2012 12:06

Igår var det Lussebullebak i Halmstad. Jag var hembjuden till Kitty för att fixa lussebullar åt henne, haha. Så det gjorde vi, gula, fula jättegoda lussebullar! En plåt som var gula, bara gula, ingen annan färg, och en som var lite mer gyllenbruna som man kan bjuda folk på om de skulle vilja ha lussebullefika om de kommer på besök. Kitty och jag åt av de enbart gula, vi gillar klart de mest. Voffvoff bryr sig inte så mycket om det är gula eller gyllenbruna bullar han bjuds på, han resonerar mer som så att lussebulle som lussebulle, vad knusslar ni om?! Det är dock viktigt att pilla bort russinen åt honom, för hundar kan dö om de äter russin. Otroligt, men sant.


Blomman gillar inte lussebullar, han gillar däremot de snorgröna mint och eucalyptussmakande hjärtformade godisarna jag köpte till honom. Idag snöar det på honom. Tur hand matte ser till att han är en otroligt välekiperad ponny och har kälder för alla väder! Idag är det tjockistäcke med hals. Så han verkar väldigt nöjd och glad ändå.


Det är mysigt med snö, det gör att det känns lite juligt. Annars har min julkänsla försvunnit mer och mer i takt med att jag blivit mer och mer gammal. Det enda jag inte växt ifrån är det där med julklappar, för det är minsann minst lika kuligt nu som när jag var ung! Fiffi ska få ett julrött halsband med blingblingben på till julafton, och Blomman ska få en glittrig julgrimma, de har sagt högt och tydligt att de ville ha det!


Igår hade jag bestämt att jag skulle göra Fiffi fluff-fri. Men alltså, jag  KAN inte! Suck på mig! Hon blev iallafall amrisfriserad, haha, jag vet inte om det hade blivit så himla vinnande i ringen, men nu har vi ju ingen skönhetstävling inplanerad, så det ger ju lite utrymme för att öva på frisyren för mig. Fiffi tycker att det var ju en kul grej med allt detta vita ute, om hon var en turbo innan så var det ännu värre nu, tur hon är kul! Mitt charmtroll!


 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards