Evves place

Alla inlägg den 29 december 2012

Av Evelina - 29 december 2012 23:26

God natt världen!


       

Av Evelina - 29 december 2012 13:57

Resan hem gick bra. Blomman står som en stjärna i trailern och Fiffi åkte i framsätet med asvärme i stolen, för buren hade vi fått packa ihop för att få rum med alla pryttlar ;) Och har jag asvärmen på så vill ju hon ha det också!


Igår var det jobba för hela slanten såfort vi anlänt Halmstad. 8 timmar med fiskarna. Nu till nyår är det lite extra roligt för nu kommer det massa märkliga fiskar som vi inte har i vanliga fall. Om man är en spännande person kan man nog laga väldigt spännande mat med fiskarna, men jag är ingen spännande person, jag är en mycket alldaglig person så jag köper köttfärs istället =P


Har börjat fixa och hålla på lite med mina nya julklappar också, ordna till det i skåpen så allt får plats och se till att det blir trevligt med alla ljusen. Jag ska åka och handla i Mellbystrand ikväll, köpa lite mat, köttfärs kanske! Och nya blommor. En har råkat dö, det kan vara ett handhavandeproblem som orsakat det. Eller så blev den gammal, det kan vara så också. När jag är klar med att fixa med huset så kanske ni får se om jag är på bra humör. Jag älskar mitt hus och det är så jättekul att fixa och byta dekoration på det. Det blir så fint :D


På måndag ska vi fira nyår, jag, Kitty, Alex och 5 hundar. Då ska vi äta lax, och något till såklart. Och efterrätt, det är det bästa av allt med fest och kalasande, dessert! På julafton hade vi grantårta, det har vi alltid, alltså sparar man plats till den. Jag har svårt att förstå hur folk gång på gång kan råka äta för mycket huvudrätt och sedan sitta och knöla ner efterrätten medan de talar om hur mätta de är. Det är inte precis som att det är en överraskning att det serveras dessert, på fest och kalas är det mer regel än undantag. Jaja, det är ju inte mitt problem, jag har ju en väl fungerande strategi för att slippa knöla ner den, det kallas ät lite mindre huvudrätt, men alla gör ju som de vill ;)


Naj, dags för en shoppingtur! 


Hem ljuva hem!

   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards