Evves place

Alla inlägg under december 2010

Av Evelina - 31 december 2010 17:05

Det är bara att önska GOTT NYTT ÅR!

  

Med hopp om ett bra 2011!


Nu ska jag fixa till mig lite, sedan bär det av mot Karlskrona för lite nyårsfirande!


Blir inget skjutande för egen del i år men bjuder på lite gamla bilder, tror jag tog de för 2 år sedan!


                  

Av Evelina - 26 december 2010 17:38

Idag drog jag med Kitty till Blomman. Nya ridbilder behövdes till bildarkivet. Då får man passa på när fotografen är hemma! Är ju onekligen liiiiite svårt att både rida och fota samtidigt =P Men bilder blev det, underbara vinterbusbilder! Lilla Blomman är JÄTTEladda i vinterkylan, haha, busponny! ;D Så vi tar det inte så seriöst, vi mest latjar lite ;P


BILDBOMB!!!!!!

 

                                      

Av Evelina - 24 december 2010 16:09

Så var det dags för tomtedagen i år igen! Alla som önskade sig en vit jul fick så dom teg och lite till ;) Det är verkligen en härligt julig känsla med snön ute.


Vi önskar alla därute en riktigt god jul!


          

Av Evelina - 21 december 2010 20:37

Faktiskt, vissa dagar ;) så tycker jag om snön. När man släpper ut världens vackraste ponny i hagen i snön när det bara gnistrar om den och solen lyser från en klarblå himmel, ja, då är det vackert! Riktigt, riktigt vackert!


När det nu då för en gångs skull bjöds på lite sol från vädergudarna passade jag på att dra med kameran och föreviga denna granna ponny när han drog en repa i hagen, här kommer dagens bildskörd =)


                                

Av Evelina - 20 december 2010 00:20

Jag är verkligen skitdålig på att uppdatera här! Bara det att det händer inte så himla mycket spännande i mitt liv just nu. Allting är mest bara lite grått och trist. Precis som vintern! Även om det just nu är rätt vitt ute.....


Snart är det iallafall jul, tiden går verkligen grymt fort! Det känns som att det alldeles nyss var jul, men det är ju ett helt ÅR sedan!!! Vad har hänt liksom?!


Mycket! Kan man väl säg..... Det har på alla sätt varit ett händelserikt år. Det har hänt en del bra grejer, och det har hänt vissa grejer som jag fortfarande inte kan ta in och förstå. Kanske mest för att jag inte vill, eller vågar?...........


Blomman bryr sig iallafall inte ett dugg om att det är vinter och massa snö och skit överallt! Nädå, han är pigg som en spigg och tycker att livet är lajbans mest hela tiden! Idag var vi ute på ängen och plumsade i snön i skymningen. Blomman var rätt hysteriskt överladdad, säkert en combo av sådär -6 grader och några dagars vila. Men vi överlevde det också, både han och jag! Ingen mening att tjuvhålla honom, han ville springa så under någorlunda kontrollerade former fick han springa av sig lite energi och sedan red vi lite halvseriös dressyr och sedan skrittade vi av. Det är ju tungt i snön så är livrädd att överanstränga honom. Därför kör vi på korta pass istället.


Får nog försöka köra till ridhuset med han nån dag också. Bara försöka pricka in en när dom gjort i ordning vägarna så de är bra och ridhuset är ledigt. Det är liksom inte kul med fetetransporten påhängd på framhjulsdriven bil i detta väglaget..... Trots nya fina dubbdäck =P


I tisdags hopptränade vi för första gången. Han är aldrig hoppad uppsuttet innan så är jättenöjd med honom. Han är duktig min prins =) Han fick jättemycket beröm, både för att han var så himla duktig, och för att han är så sagolikt vacker. Barnen i gruppen innan frågade om dom fick köpa honom! Det skulle dom aldrig ha råd med, han är värd sin dubbla vikt i guld <3   


Klockan är typ, mycket, det hjälper inte. Suck, jag bara KAN inte sova! Det är verkligen skitjobbigt!


Här kommer några bilder från dagens pass, snälla Stefan som tog dom. Det tackar vi för =)



Av Evelina - 5 december 2010 16:12

Idag var det dags för vår 3:e dressyrträning. Kan väl inte säg att vi legat i hårdträning precis, vi har tagit det lite som det kommit, ridit ungefär varannan dag och växlöat ridning och longering. Hur som helst så har det gått framåt hela tiden. Börjar få lite kläm på det hela och då blir det såklart också mycket bättre. Mer korrekt ridning från mig gör att det blir lättare för Blomman att utföra vad jag önskar =)


Det enda som inte var roande med dagens pass var att behöva ut och köra transport på vägen. Jag är inte den som är den, brukar inte banga ur i första taget, men idag var det verkligen inte kul nånstans att köra! Saknade min gamla bil med bakhjulsdrift. När vintern och snön kommer inser man varför dragbil med framhjulsdrift inte är direkt toppenbra..... Men men, det gick bra iallafall. Ekipaget höll sig i sakta mak fint på vägen och Blomman fick trots allt en behaglig åktur i något som mer liknade en igloo än en hästtransport =P


Han har fått en kompis i boxen brevid, som han trivs mycket bra med =) Verkligen den perfekta kompisen dessutom, när Blomman börjar mopsa upp sig så blir han totalt ignorerad av Zetos som mest tittar på honom och suckar ;P


Ute mest bara snöar det ju hela tiden, så sjukt trött på detta nu! Har bokat tid för skoning på tisdag, men kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska sko med sulor eller helt enkelt bara plocka av skorna istället..... Ska fundera till imon! Va stensäker på att jag vill ha skor runt om med snösulor, men kanske funkar de utan också? Frågan är hur halt det har tänkt att bli och om broddar blir nödvändigt, är ju mest det allt hänger på. Gör ju inte saken bättre att det är en sådan där fråga som ingen alls kan svar på.........


Är sjukt trött, har väl både den ena och den andra orsaken om man säger så, varför kan inte livet bara vara lätt???


Alla Blommor blommar inte på vintern, min Blomma blommar året runt <3  


Av Evelina - 3 december 2010 16:50

Idag hade vi fotoshoot i snön Blomman och jag. Min fantastiskt vackra luddponny, visst är han bara helt underbar <3


                              

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards