Evves place

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Evelina - 13 december 2012 17:24

Det går inte att plugga hur länge som helst, så jag behöver ett litet break nu. Alltså tar jag det. Tog ett förrut idag också, Blomman viskade i mitt öra att han gärna ville följa med de andra ut på en tur i skogen, han brukar få som han vill, så varför inte denna gången också! Dessutom alldeles underbart väder, om än ISkallt! Vi hade iallafall en väldigt trevlig mysig tur med våra underbara hästar.


Pållan till höger är Marriage, världens bästa 3-åring! Vår pulka-queen, och sedan i förrgår är hon även ridhäst!

 


Tänkte ta en vända bort till affären om en stund. Behöver något ätbart, gärna något typ middagsaktigt! Har blivit lite väl mycket smörgåsar och müsli sista tiden. Är sugen på pannkakor, men 1: Jag kan inte steka pannkakor, det blir mer pannkaksröra! 2: jag har ingen sylt, iallafall ingen ätbar. Jag velade femtielva gånger vid sylthyllan innan jag tillslut faktiskt valde en, en "Ica gott liv - med mindre socker och mer frukt", låter ju klatschigt, men allvarligt talat! Hur tänkte jag där? Varför i hela fridens namn köper JAG en sylt som är lite mindre söt än en riktig? Jag som äääääälskar socker och sött. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den, skänka den till bättre behövande? Någon som känner att de behöver en hallonsylt som inte är speciellt god, hojta till!

Har dessutom råkat köpt FEM paket matlagningsgrädde. För det var 5 för 25:- Vilket klipp, jeeeesus, jag sparade säkert hela 15 kr på det. Och matlagningsgrädde har jag ju så det sprutar ur öronen!

Jag tror jag behöver en kurs i att gör bra val i mataffären!


Haha, känslan inför imorn är sådär. Det ska bli spännande att se om jag faktiskt kan något imorn. Det är ju några sidor vi ska kunna om man säger så. Jag får hoppas att de frågar rätt frågor och att mitt minne samarbetar, annars får jag göra om efter jul. Sist var ju det trots den misslyckade starten ett väldigt bra koncept eftersom jag nu helt plötsligt höjde mig till VG. Men samtidigt är det ju klart skönt att kunna beta av saker i den ordning de ska göras. Det gör ju att man får mer tid till det som är tänkt att göras längre fram. Jao jao, vi får la se hur det reder sig imorn, går det åt helvete igen är det ju knappast så att någon dör och världen går under. För det är 8 dagar kvar tills det sker. Det har man ju hört förr, skulle det råka vara sant denna gången så får man väl helt enkelt tacka för sig och vara glad för den tiden man fick, får man önska så vill jag gärna ha lite till dock. Nu när jag äntligen hittat en suverän våg att surfa på så vill jag gärna surfa på den ett tag till!


Naj, dags att skrida till verket! Mot affären för att leta upp något som kompletterar min matlagningsgrädde!


Blomman hade tydligen långtråkigt i hagen så då lekte han kasta runt med höbaljan, mupphäst!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards