Evves place

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Evelina - 22 december 2012 16:28

Blomman och jag tog en tur i skogen och tittade på granarna! Finfina granar, med massa snö på ;) Vi provade "glasslockslösningen" för att slippa klampar, och ja, det får klart godkänt! Haha, fast min häst är ju inte som alla andra, glasslock liksom, ingen stil på de ju! Nä, vi kör på Tupperware istället, lyxplast   


 


Nu jäser jag min andra bulldeg, för den första råkade jag döda    Varmt spad jäser degen fortare, alltså borde jättevarmt spad jäsa degen jättefort. Men det sket sig rätt rejält! Istället för att jäsa jättefort så jäste den inte alls. Och nej jag glömde inte jästen, jag brände troligtvis bara ihjäl den. Ssss, att de ska va så känsligt då   


 


Fiffi har lagt sig tillrätta på den luddiga kudden. Det gäller ju att ligga på något mjukt, annars kan man ju skava pälsen, det går ju verkligen inte för sig!


 


Klockan 18 ska vi åka och handla och hoppas att alla andra kunder med sina vilda kundvagnar lämnat Maxi öde och fritt åt oss! Handla mitt i julruschen är verkligen ingen höjdare! Sedan ska vi hämta pizza!


Imorn ska jag baka fler bullar, kul, verkligen! Jag kommer inte vilja se en bulle förrän om någr år sedan! Tur jag nte behöver äta upp alla själv iallafall!

Av Evelina - 22 december 2012 11:23

Här är det vintervitt! Massa massa snö, extra fint är det när snön ligger kvar på granarna! Om det bara kunde hålla sig så, och inte smälta bort hela tiden.....


Idag har vi köpt en gran. Ingen sådan där tjockisgran med alldeles för mycket silvriga barr där nere och inga däruppe (sådan där jättefin   ) utan vi har köpt en riktig gran med gröna barr och granform, det är lite synd att den är snöfri, men man kan ju inte få allt. Med kuler och glitter kommer den bli störtfin, snyggaste granen i stan!


Igår var det shopping för hela slanten! Först Kosta Outlet och alla kringaffärer och sedan Kalmar. Är mycket nöjd med mina inköp, inget onödigt impulsköp och inga hästtäcken ;) Bara en jacka till mig själv, massa ljus i olika färger och former och lite andra saker att piffa till mitt underbara hus med. Tim och Tove och jag hade en kanonkul dag!


Nu står bullbak på tur. Efter det får det bli en ridtur! Blomman vill nog ut och röra lite på sig och jag vill prova min galoppsadel igen. Alla jag visar upp den för bara skakar på huvudet, jag fattar ingenting! De har ju inte ens provat hur fantastisk den är ;)


Till våren ska vi försöka komma iväg på en kurs i Akademisk Ridning igen. Jag känner mig lite ringrostig och behöver en kick att komma igång med markjobbet igen. Tanken är att hitta en kurs att åka på ihop med Mia och Savhooch. Jag hoppas hoppas att det blir av, alldeles jättekul hade det vart :D Vi träffas alladeles för sällan, men det är ju inte så himla lätt när det är 30 mil emellan.


Nä, dags att sätta igång med bullarna. De bakar ju inte sig sjäva precis, tyvärr =P


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards