Evves place

Alla inlägg under januari 2011

Av Evelina - 31 januari 2011 23:28

Var ju ett tag sen det blev något uppdaterat här nu!


Hursomhelst! Vi jobbar på Blomman och jag. Har hopptränat vår andra hoppträning, gick toppenbra! Vi hoppade vårt första riktiga hinder =D Tyvärr ingen film på det, kanske nästa gång.....


Han har blivit vuxen och fått skor på alla 4 fötterna, och snösulor och broddar ;P Så vuxet det kan bli med andra ord! Slut på barndomen och in i vuxenvärlden!


Nä, så illa är det inte faktiskt! Men det känns riktigt skönt att kunna rida på utan att behöva bekymra sig för om det är nån is och annan skit på vägen.


Igår var vi i ridhuset och red lite. Anlitade M till att filma, så bjuder på en liten film idag. Det är långt ifrån perfekt, men det är där vi är just nu! Nästa gång ska jag nog länga stiglädrena lite, de ser onekligen liiiite korta ut =P


Av Evelina - 19 januari 2011 23:00

Haha, vilken underbar dag det har varit idag. Jag vet egentligen inte riktigt varför, men känner att det spelar faktiskt inte så himla stor roll heller! Jag är bara glad för att det varit en toppendag helt enkelt! =D


Blomman och jag har varit på tur. Hade en jättehärlig runda och vädret kändes nästan lite vårigt. Hur det nu kan göra det med moln och typ 1 plusgrad. Kanske var det helt enkelt för att insidan kändes ljus och varm som vädret inte spelade så stor roll?


Hursom, vi fick hålla oss på vägarna för i skogen och på grusvägarnaär det fortfarande massa snö och is. Men det känns ändå rätt skönt att kunna rida på ett fast underlag eftersom snön gjort att han hela tiden gått på mjukt underlag en tid nu. Vi höll oss dock till skritt och lugn fin trav. Han var superfin! Riktigt avslappnad i traven och på slutet till och med frustade han ur och verkligen mjuknade i hela kroppen!


Det är riktigt kul att känna att vi börjar komma igång lite smått igen efter vintervilan! I måndags red vi med på en ridlektion på rönninge. Fina Blomman skötte sig som vanligt som en stjärna och visade inget större intresse för de övriga hästarna. Han skrek en gång på slutet när vi skrittade av på långa tyglar och han fick se sig själv i spegeln. Haha, jag undrar om han skriker på sig själv för att han anser att han är så jäkla snygg eller för att han ser det som en möjlig konkurrent ;P


På fredag ska han då äntligen få skor på fötterna, då kan inget väder i världen hindra vår uppladdning inför våra utställningar och ev tävlingar ;)


Pricken över i:et blev nu på kvällen när jag insåg att det är bara några futtiga dagar kvar till jag kan förnya mitt abonemang! Uuuuuuh, som jag har längtat efter det! Är dessutom verkligen på tiden, min nuvarande telefon e snart död! Den blir bara slöare och slöare för var dag som går. Hjälper inte hur många gånger jag startar om den längre..... Så nu blir de minsann en "pryl" för mig också =D


Börjar få brist på bilder. Måste nog försöka ordna det nån dag, såhär kan man ju inte ha det! ;P


Min vackra vackra Blomma!

  

Av Evelina - 15 januari 2011 20:16

Vad jag känner mig nöjd med denna dagen!


Började med att baka en lite kaka till fikat vi skulle ha i eftermiddags. Den blev riktigt bra! Halloncheescake blev det.


Sedan skottade jag lite snö. Är lite lätt trött på det vid det här laget, men blir ju bara 100 gånger värre o försöka få bort skiten när det frusit till is sedan. Så lika bra att försöka få det gjort.


Efter lunch var det Blommans tur. Kände mig så sjukt ridsugen! Har ju inte suttit på honom på hur länge som helst känns de som. Fick ju hem min hoppsadel igår igen, så tänkte att äh, vi provar! Är det total skridskobana så får jag väl ta in honom och klä av honom igen. Men det gick! Det är väl att ta i om man säger att underlaget var bra, men det var tillräckligt för att man skulle kunna rida på det utan livet som insats. På sina ställen där snön smält bort helt så gick det till och med att trava! Red bort till ridhuset och skrittade några varv där och sedan tillbaka hem igen. Kände mig så lycklig över att få sitta på världens bästa Blommans rygg igen! Gud vad jag saknat det <3 Älskade luddponny!


Han verkade också mycket nöjd över att få komma ut och tvar väldigt nöjd och tillfreds när vi kom hem igen. Han var lite spänd i ridhuset, men det är ju inte så konstigt, sist vi var där var ju när all snön rasade av taket. Passerade ett helt gäng med hästar i hagarna på vägen in dit också, men han bara sneglade lite på dom och återgick till att fokusera på mig när jag bara kramade lite i yttertygeln. Min stjärna =D


När jag var klar hos Blomman åkte jag hem och fikade med familjen. Halloncheescaken var mycket uppskattad ;) Skrapade ett gäng lotter ihop gjorde vi och blev faktiskt några kronor i vinst att köpa nya lotter för =)


Nu har jag en paus, fram till kl 21. Då är det dags för kvällsbio. Ikväll blir det Avatar. Har inte sett den sedan jag såg den på bio, med tanke på vilken hög kvalitet det är på den filmen så blir det nog en trevlig stund. Mjuk skön soffa med recliner, bra film på "bion" och ett stort glas pärondricka med frusna hallon i, kvällen är klar och garanterat lyckad ;D


  

Av Evelina - 13 januari 2011 13:24

Så jag skippade rubriken ;P


Allting står lite still nu. Det är ju bara is och snö överallt. På vägen, på stallplanen, i hagen, i paddocken, överallt helt enkelt! Så vi gör inte så himla mycket. Blomman börjar bli rätt uttråkad. Fullt förståligt faktiskt, med tanke på att hagen är isig och knölig och han inte får någon direkt motion heller. Dessutom toppad på en rätt rejäl foderstat. Tycker lite synd om honom.


Så igår så trotsade vi snön i paddocken och longerade. Höll mig hela tiden på precis samma volt med samma längd på linan så det blev ett lagom upptrampat spår rätt fort. Märktes att han tyckte det var roligt att få jobba och ta i lite ordentligt. Och som han jobbade! Uuuuh, han travade för 11 poäng av 10 möjliga igår! Det är så himla häftigt att se vilken styrka han börjar få i sin kropp, och vilken otrolig skillnad det börjar bli i kroppsmedvetenhet och smidighet.


Har fått papprena från SWF om hingstvisningen nu också. Så har ringt runt och kollat lite olika kliniker och priser för en besiktning. Känns som att det här kan bli ett lite halvdyrt projekt, men förhoppningsvis kommer det vara så värt det =D Oavsett hur det går kommer iallafall jag se det som en riktigt rolig erfarenhet och vare sig domaren gillar min Blomma eller inte, så är han ändå nummer 1 för mig!


Nästa fredag ska han få skor så vi kan börja komma igång och rida igen utan att vara så himla beroende av om det är is på vägen. Är ju dötrist att inte kunna göra nånting med honom....... Eftersom vi båda tycker det är lika tråkigt så blir nog de här en bra lösning. Fyra fina skor med snösulor och brodd, sedan kan det vara hur mycket is och annan skit det vill på vägen, då kan inget stoppa oss ;)


     

Av Evelina - 4 januari 2011 23:26

Har lite brist på vettiga saker att skriva på, men knäppte lite nya kort igår, så bjuder på dom istället..... =)


              

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards