Evves place

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Evelina - 12 december 2012 22:14

Inte vi iallafall! Jag ser inget problem med att ha "onsdagsmys", eller varför inte mys alla dagar hela veckan   


Jag och Fiffi gillar mys, så vi bestämde oss för massa ljus, och soffmys till Bonde söker Fru. Det var resultatavsnitt, ja vad säger man? Hur det blev var inte precis någon överraskning, och jag är helt övertygad om att den ena bonden verkligen valde fel. OCH vet det, det kändes så, genom TV-rutan ;) Skönt när man kan hänga upp sig på någon annans kärleksproblem så man slipper skaffa sig egna =P


Jag lägger nog ner det här med plugg för idag nu. De tjocka mössen har gått ner lite i vikt och jag har lärt mig hur jag bäst lär mig, däremot har jag inte lärt mig hur jag kommer ihåg det. Det får jag nog läsa lite om imorn!


Blomman hade gått och lagt sig när jag kom ut osh skulle mata honom. Det ser så mysigt ut när de ligger i halmen, om jag var en häst skulle jag vilja ha en halmmadrass. Jag menar det är ju helt optimalt - fluffigt, varmt, "bäddvänligt" och det bästa av allt, man kan smaka på den om man bli hungrig! Skulle man äta upp mycket spelar ju det ingen roll, det är bara att fylla på mer! Blomman har det så bra och mår så himla bra just nu, det gör mig så glad att se att han trivs så väldigt bra med sitt liv. Tänk att han kunde få en så bra bostad här också. Jag som var så rädd att jag inte skulle hitta någonstans att ha honom, och så fick jag ha honom utanför fönstret!


Imorn är det bara en vecka kvar till vi åker hem! Jag längtar! Det ska bli så megamysigt att komma hem och fira jul, hysa in Blomman hos Lotta som på "den gamla goda tiden", träffa alla underbara människor och såklart, öppna julklappar   


 

Av Evelina - 12 december 2012 16:08

Oh My God! Råkallt så det heter duga. Jag fryser så in i h*lvete av detta isande vädret. Ända in i märgen! Fingrarna är stela som pinnar, enda gången de är lite bättre är när jag diskar, men jag har inte mer disk nu, allt är JÄTTErent vid det här laget!


Har druckit Te och kaffe i mängder, och det hjälper lite för stunden, men sedan blir det kallt igen, och väldigt kissnödigt ;) Hua, jag börjar längta efter värme, för sol hjälper inte. Det var sol idag, inte sjutton var det varmt för det! Jag som inte är jätteroad av solsemester känner att jag faktiskt är liiiite avis på Linn som ska iväg om några dagar. Värme hade varit skönt för min iskalla kropp och jag skulle faktiskt kunna tänka mig att resa utomlands om det är det som krävs för att jag ska bli lite mänsklig igen...... Snart är nog kroppstemperaturen nere på nollan och vänder!


Dagen har bestått av "dubbelplugg". Två klyftiga studenter, eller vi försöker iallafall BLI klyftiga, bör ju vara klyftigare än en ensam. Så vi bestämde oss för att slå våra kloka huvuden ihop och reda ut all den psykologiska vetenskap och alla obegripliga teorier vi ska kunna till fredag. Varför måste det finnas så många gubbar som kommit på en varsin teori? Det är ju ett helt projekt bara att hålla isär vilken gubbe som sagt vad! Just nu känns bokstaven G rätt avlägsen..... Kanske känns den närmre på fredag, vi får hoppas på det! Det finns iallafall instruktioner i boken om hur man lär sig som bäst. Perfekt, vi ska lära oss hur man lär sig effektivt och hur man kommer ihåg saker. Just nu är det en salig röra och huvudet känns fullt, men det är det inte. För det står i boken att det kan det inte bli! Hjärnan är helt enkelt som en inbygd hårddisk som skapar mer diskutrymme konstant. Ungefär som Gmails användarutrymme, det ökar hela tiden! ;)


En annan mycket braig sak är att mitt paket från England redan är på väg! Tänk, kanske om jag har tur, hinner det komma innan jag åker hem nästa vecka! Jag hoppas, hoppas, hoppas på det! Det fanns en jättefin galoppfilt hos Gibson också, men jag lever ju numer mitt nya liv: Handla inget i onödan, tänk på att du är en fattig student-livet. Blä vad tråkigt det är! Så jag klarade faktiskt av att inte trycka på BUY på den, trist men säkert ett bra val..... Enda gångne jag glömde mitt nya liv var när det var rea på Oxfilé. Då funderade jag lite, och sedan kom jag på att jag nog faktiskt var värd en oxfilé, bara för att jag är jag, och jag är bra   Så nu har jag en stor fin oxfilé liggande i frysen som jag ska äta upp någon gång. Problemet är bara att den ska tillagas så den smakar gott, och den som gör det bäst är klart bror! Undrar om han kan tänka sig att köra till Halmstad för att laga till den åt mig? Som tack hade han kunnat få smaka en bit   


Nu ska jag återgå till min bok och läsa på lite om tjocka möss! Det är en klar fördel, det är väldigt varierande läsning! Allt från överviktiga möss till hur man lär sig att komma ihåg saker och varför man väljer att inte bry sig om allt.


Visst är den tjocka musen bara alldeles, alldeles UNDERBAR!   

 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards