Evves place

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Trött och sliten!

Av Evelina - 18 december 2012 22:43

Det blev aldrig någon föreläsning i eftermiddags. Helt plötsligt befann jag mig istället promenerandes runt i Halmstad med en vän som skulle på julklappsrunda, hoppsan! ;) Det verkade otroligt mycket roligare än att sitta på en föresläsning där man får fightas med sig själv för att koncentrera sig på vad som sägs och inte klottra "kråkor" på pappret eller tänka på något annat. Julklappsturen blev bra, jag köpte faktiskt julklappar också! 2 till mig själv och 1 till en annan.

Det var rea på HM, kuligt och billigt! Jag investerade i 2 nya halsdukar och på grund av någon spontan impuls så råkade jag köpa ett läppglans som ser ut som ett grönt äpple, och såklart luktar som ett grönt äpple. Nackdelen är att det smakar som en hel låda gröna äpplen! Jag brukar inte köpa läppglans, och framförallt inte använda det. Vad är det för fel på försvarets hudsalva liksom?!


Sedan blev det inget mer shoppat för mig förrän vi kom till Tiger. Helkul affär! Köpte julklappen som inte är till mig där och så köpte jag halkskydd till mina mattor. Fiffi sladdar runt de i hela huset annars! Framförallt den mattan som ligger i "korridoren". Det vore ju trevligt om den någon sång låg där jag vill att den ska ligga..... Latte på espressohouse också såklart! Det är bästa latten, den är till och med bättre än den hos nallen!


Imorn blir en lika lång dag som idag. Alex ska vakta Fiffi åt mig och på kvällen när jag ska hämta henne efter jobbet så ska vi äta pannkakor med riktig sylt och dricka chokladtee! Vilken toppenvän!  


Jag funderar starkt på att skippa förmiddagen imorn också, och sedan åka in till eftermiddagen. Jag har världens sovproblem för tillfället, då är det inte jättespännande att börja 8 och har gjort klart häst och hund innan dess. Dessutom så är det en hemtenta på denna kursen, och allt som sägs står i boken. Ja så får det nog bli..... Känner mig lite "dålig" som hoppar över det, men det är ju frivilligt och som sagt, jag tror knappast det spelar någon roll för hur jag genomför tentauppgiften. Det är nog mer "moraltanten" inom mig som predikar. Men ibland behöver man kanske inte vara så himla präktig hela tiden   


Go natt på er!


Ibland saknar jag dig väldigt mycket.......

   


 
 
Catarina

Catarina

18 december 2012 23:29

Kikar in och vill tipsa om tävlingen i min blogg! Sista chansen att vara med nu :)

Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards