Evves place

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Lilla julafton!!

Av Evelina - 17 december 2012 17:50

Idag är det nästan som lilla julafton här hos mig! Jag har fått ett paket, ett stort fint paket hemlevererat till dörren ända från England, ända från Gibson saddlers! Lycka på megahög nivå! Min fina, efterlängtade, bruna alldeles alldeles egna GALOPPSADEL! Och pad såklart, marinblå med newmarketbinding, imorn ska den invigas för det hann jag inte med idag =P

 


Direkt efter introt till nya delkursen drog vi i stallgänget till Båstad och käkade lunch. Massa trevligt och mysigt hade vi! Spätta blev det, jag har aldrig beställt en spätta, men jag kan absolut tänka mig att göra det fler gånger! Den var både god och benfri ;) Sedan körde vi Båstad runt och tittade på alla fina i hus i jakten på en gräsmatta! Vi hittade gräset tillslut, och ja, det var väldigt perfekt gräs om man säger så!


Vidare söderut, eller öster eller väster inte vet jag, men söderut lät bra! Till Tant Grön, en jättemysig liten butik där det fanns massa sådant där gottigt, marmelad och choklad och annat, ost också, men den luktade inte precis hallon! Efter en stund hade luktsinnet habituerat (bäst att komma ihåg att använda alla ord jag har lärt mig medan jag fortfarande kommer ihåg dem!) doften dock, och då luktade det neutralt. Jag köpte en disktrasa med tomtar på, Mamma har lärt mig att det är viktigt med tomtar vid jul, såjust nu är det det juligaste som finns i mitt hus, näst efter julduken och adventsljusstaken! Det fanns Tee också, och folk menar ju att det är bra att variera sig så jag önskade tips om en ny god sort. Jag informerade om att jag gillade sött! Hon föreslog chokladte, det var en hit! Det luktar faktiskt chokladigt, och med 3 suketter i var det fantastiskt sött och gott!


Sedan skulle vi vidare till en annan affär ännu längre söderut (om det nu var den riktiningen vi hade) och leta efter en duk. Men den affären var stängd, blää så dåligt! Man har bara inte stängt en måndag!


Ann--Carin kom på den brillianta idéen att vi sedan skulle ta ett annat håll hem, in på en småväg där det stått en stallskylt ute vid stora vägen. Det var dagens bästa idé! För helt plötsligt som från ingenstans kommer en skylt med "Ridsportbutik". Jag och Alex tjöt "Kolla, vi måste svänga höger här!" och så blev det ;) DET var dock en dum idé, det råkade vara en butik under nerläggning med utförsäljning. 50% på ALLT! Alltså jag har verkligen vart duktig och inte shoppat i onödan sedan jag började mitt nya "fattiga" liv som student, men alltså där går gränsen! Blomman är en sucker för Horseware och han hade skrivit upp ett stalltäcke med hals på sin önskelista till tomten (tomten är jag), och alltså han har varit så snäll att det gick bara inte att inte uppfylla hans önskan. Så nu har han "råkat" fått ett nytt tjockistäcke med helhals. Med röda rutor och kanter, så han matchar tomten som står utanför boxen helt perfekt   

Så hoppsan, helt plötsligt hade han visst fått BÅDE en galoppsadel OCH ett juligt gossetäcke. Haha, han är nog världens mest "curlade" häst, men är man en godkänd avelshingst så är man faktiskt bara värd det absolut allra bästa, så det så ;)


Fiffi fick ingenting. Men hon verkade inte så ledsen för det, hon var mest bara överlycklig över att jag faktiskt kommit hem igen och inte övergett henne för gott. Hon är ju inte precis van att vara själv så mycket, och hon tycker definitivt inte att det är roande! Men nu är jag ju hemma, så nu är hon nöjd igen   


Myseftermiddag! Müslix och chokladte! Sött, haha, jag hoppas på att man blir vad man äter ;P

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards