Evves place

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Evelina - 25 september 2012 15:06

Mina fina fantastiska Hunterstövlar är redan halvvägs här, wiiiie, känns nästan som att vänta på julafton ;)



På fredag flyttar jag in i mitt nya hus! Galet, roligt och massa massa spännande! :D Bästa bror och Pappa kör upp mitt flyttlass och Mamma kommer någon helg senare och hjälper mig att ordna och fixa. Och inte att förglömma Kitty som jag fått lov att vara inneboende hos i väntan på att just min bostad skulle dyka upp. Man kan nog inte ha en bättre familj! Tänk vilken tur jag hade som fick lov att bli en del av just Gustafssonfamiljen <3


Idag var ponnyn helt amazing när vi slipade i ridhuset. Världens bästa lilla Blomma! Och vi är så fortsatt nöjda med vår fina sadel så det är knappt jag kan fatta det. Jag börjar till och med vänja mig vid att den är svart =P Bara det att den passar OSS gör att det känns som en världslig sak att det är fel färg, problemet kunde ju liksom vara betydligt mycket större!

Imorn ska vi träna! Jag behöver lite tips och input och någon som säger till mig att sluta "bråka" och börja RID istället! För ibland så blir jag lite låst i det som är våra svagheter och vill gärna traggla igenom det istället för att bara rida och låta det lösa sig allt eftersom. Jag vill ju bara att det ska bli bra. Ibland blir det inte det när man vill det för mycket. Hoppas på att någon snäll människa (läs kitty) är lite sugen på att filma, för det var länge sedan jag fick se oss i rörelse nu.


Fiffi och jag var på en liten tur i parken på andra sidan ån och busade med en mops. Medan vi väntade så hade vi agilityövningar på hög niva! Vi "körde" runt trädet. Har man sett när Kitty tränar med Tindra så vet man precis vad jag menar med "köra" runt trädet. Hursom var Fiffi alldeles fantastiskt duktig! Vi hade hoppövningar över ett litet räcke också, och därefter körde vi lite trix. Hon börjar bli en riktig stjärna min lilla valp! Slalom runt benen sitter snart, och hon snurrar helt galet nu. Ska bara lägga på kommando på det också. Just nu kör vi mest på gester :)


Är sugen på att visa upp min häst. Hittade en utställning i Danmark i oktober, men tycker de känns lite dyrt med broavgift och allt. Så letade vidare och hittade en ridklass i Lerum den 3:e november. Det är 15 mil dit, inte världens ände, nästan nästgårds ;) Är lite sugen faktiskt. Vill inte lösa tävlingslicens och massa sådant såhär sent på säsongen, men det här är ju inte en tävling, mer en "show-klass" i ridning. Hmm, tål att funderas på!


För Fiffi så finns det en valputsällning i Malmö helgen efter Blommans ridklass. Den funderar jag också på. Men jag är ju velröven själv, är kanske bara Linn som möjligtvis är värre ;) så vi får väl se om jag lyckas bestämma mig innan anmälningstiden går ut...... =P


Nu ska jag plugga vidare, behövde bara ett litet break mellan första och andra uppgiften ;P


Hej då bloggvärlden, hej och hå Mr Marx och Herr Weber!


Dessa här väntar jag på......   

 

snodde den här http://www.sportamore.se/produkt/24730-hunter-hunter-original-tall-uni-lila

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards