Evves place

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Evelina - 21 september 2012 15:44

Bara 3 timmars jobb kvar ikväll och sedan är det helg! Innan jag började "mitt nya liv" så uppskattade jag inte helgerna lika mycket. Eller jo det gjorde jag nog visst egentligen, jag har alltid älskat helg! Men Iom att jag jobbade både lördag och söndag varannan helg så kändes det så långt mellan att det faktiskt fick lov att vara helg. Det kändes som att det alltid var jobbhelgen. Men nu, nu får det verkligen lov att vara helg igen, och det är så myyyysigt att känna så! Jag unnar mig att vara ledig på helgen och bara njuta av att det är just helg.


Har såklart vart i skolan en vända i förmiddags också, hade helt klart den mest intressanta föreläsningen så här långt, den handlade om interaktioner i samhället och lite grann åt hållet psykologi. Hur jaget är uppbyggt och att det finns 2 olika faser i jaget, I-fasen och Me-fasen. I-fasen är baserad på det spontana jaget och Me-fasen är baserad på det jaget som är i realtion till samhället jag lever i, det jaget som utvecklas och ger mig förmågan att ställa mig utanför mig själv och se det ur ett annat perspektiv. Ni hör ju själv, now we´re talking! Det är precis sådant här som jag tycker är så galet spännande och intressant att lära mig mer om!!! Så det var en absolut kanon inledning på denna fredagen enligt mig!

Fast jag fuskade med cyklandet imorse. Regnet verkligen ÖSTE ner ute, fick till och med klä på Fiffihunden täcket för att bara gå ut och kissa henne! Jag ansåg liksom inte det värt att bli helt dyngsur bara för att spara några futtiga slantar bensinpengar där. Haha, tur jag inte ska bli ekonom ;)


Fick ett nytt bett till Blomman i födelsedagspresent av Kitty. Och nu hade det äntligen kommit in i rätt storlek, så det har jag vart och hämtat och såklart provat! Mycket nöjd, Blomman var av samma åsikt. Det är ett baucherbett, eller hanging cheek också kallat. Helt klart positivt överraskad över hur väl det fungerade på ponnyn. Det är numer även godkänt för tävling i dressyr, kors i taket! Bettet i sig är ingen nyhet, utan har funnits länge, men verkar ha kommit fram i ljuset nu igen.


Var och kikade på en lägenhet igår igen. På en annan hästgård. Jättefin, nyrenoverad lägenhet och ev även tillgång till en boxplats. Inget ridhus, men fins ridslingor och nära till stranden. Var en före mig i kön som skulle lämna besked idag el imorn, så det är väl bara hålla tummarna och hoppas. Samtidigt känner jag mig helt vilsen! Vill jag bo en bit utanför halmstad med hästen utanför dörren eller vill jag bo I halmstad? Varför vill jag bo i halmstad? Det är ju knappast så att jag utnyttjar närheten till att bo mitt i smeten med att ut och fika, festa, shoppa och äta på restaurang, så vad är det som gör att det tilltalar mig? Jag bor ju hyffsat centralt u, och jag har gått genom centrum EN gång sedan jag flyttade hit. Det var när Fiffi och jag var lite sena med vår kvällspromenad så det var mörkt ute ;)


Fiffi är fortfarande inte riktigt ok med kissproblemet sedan senaste antibiotikakuren, så vi var inne igen förra veckan och lämnade ett nytt prov. Det visade att det var bakterier kvar, 2 typer, och att den ena var resistent mot den antibiotikasort hon fått. Så nu ska hon få en ny omgång och så hoppas vi på bättre resultat. Skönt när man hittar vad det är som inte stämmer, mindre kul att behöva lyssna till veterinärers misstro mot att det är något fel hela tiden.......


  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards