Evves place

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Evelina - 4 september 2012 22:16

En utökad koll av Fiffis kissprov visade att hon för andra gången har en bakteriell urinvägsinfektion. Stackars min lilla hund :( så nu är hon återigen på antibiotika, som jag efter ett antal turer och några telefonsamtal lyckats hämta ut. Ibland krånglar det och preparat tar slut hos leverantören. Sånt vet jag också särskilt som jag själv jobbar i butik. Oftast har jag tålamod med det, just för att jag vet hur det kan vara. Men idag var jag också sådär oförstående och tjurig som man kan bli ibland. Humöret var inte på topp sedan innan och då gör det ju inte precis saken bättre när det krånglar :P Jaja, så blir det ibland, Fiffi fick ju sina piller, eller pasta som det blev istället, till slut :)


Kitty och Tindra var och hälsade på får i Skåne under em, så jag och Fiffi passade Voffvoff. Vi tog kittys bil så fick de ligga i varsin bur bak och sova medan jag red. Fiffi var jättenöjd med att slippa vara i stallet. Hon tycker hästen är mer än tråkig, tar onödigt mycket tid och får mer uppmärksamhet än nödvändigt! Dessutom tycker han om att bli borstad (vem gillar pälsvård liksom??) och han får mat så fort han ser det minst lilla hungrig ut. Nä hästen fyller ingen viktig funktion alls enligt henne, fick hon bestämma hade vi sålt den illa kvickt ;)


Idag skrittade vi fram längs vägen. Det är svårt att rida ut där vi står just nu. Det är mest bara jättemycket fält överallt! Så det blir lire mycket paddock och ridhus. Men vi varvar med lite race på stubbåkern när underlaget tillåter :D och sedan ska vi försöka powerwalka någon gång i veckan också, rakt fram på hårt underlag. Hursomhelst var ponny helt lööööövely today


Kitty är lite besatt av får för tillfället, och hon gör sitt bästa för att Tindra ska bli lika besatt. Jag har hittat helballa får! Kolla bara in, huuuuur söta som helst! Päls överallt     

 

Av Evelina - 4 september 2012 09:47

Har vart hos vet nu med Fiffi. Kollat så att inte kissproblemet kommit tillbaka. Känner mig lite halvlack, blir så trött när de aldrig bara vill tro en utan envist menar att det nog är för att hon snart ska löpa. Det sa de när vi var och kollade i juni också, och hon har fortfarande inte löpt.....

Fiffi tar veterinärbesöken med ro iallafall, finns ju stol som man kan sitta och vänta på ;)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards