Evves place

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Evelina - 11 september 2012 22:11

Yes yes, idag är det min kalasdag! Började dagen med att jobba, kl 06.30 förväntades jag infinna mig, och såklart gjorde jag det. Min morgongåva till mig själv var att jag slapp ta min nya fina cykel till jobbet, utan tog istället min skruttiga blå bil. Åååh, ljuva känsla att slippa göra en fysisk ansträning för att förflytta sig ;) Noteras bör dock att ingen sjöng någon morgonsång för mig. Otroligt dålig personal på detta hotellet! ;) Jag kan absolut inte förstå hur man kan föredra att sova bort morgonstunden vid 6-tiden istället för att gå upp och sjunga "Ja må hon leva" för mig =P


Resten av dagen spenderades på jobbet. Klockan 18.15 slutade jag. Gick ut i regnet, satte mig i min blå skruttiga bil och körde hem. Bästa syster hade lagat den goda laxrätten som jag önskat, så vi intog den medan vi glodde på ännu ett avsnitt av "Förbrydelsen". Jag fick såklar en paket också, från Hööks *mycket nöjd* B-Bett till Blomman och kampludd till Fiffi <3


Avslutade kvällen med att krama ponnyhästen och roa honom några varv i ridhuset. Han var duktig som vanligt, världens bästa lilla häst. Nu sitter jag här och hänger och borde egentligen rasta hundarna en vända och gå och sova. Mmm, kanske borde få ändan ur och få det gjort innan halva natten gått som vanligt =P


Har fått ett helt gäng fina grattiskort på posten, och ännu ett gäng grattishälsningar på Facebook. Vänner är verkligen underbart att ha, särskilt när det är sådana underbara människor! Tack alla för alla grattisar jag fått idag! :D


Och sov gott! Det ska jag göra, efter min mycket enkla, braiga kalasdag. 26 år gammal, numer närmre 30 än 20, men jag känner mig inte gammal, så varför börja noja sig över något så larvigt som ålder. Nä, jag väntar lite till med det!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards