Evves place

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Evelina - 8 september 2012 09:10

Helg, underbara helg!!


Just nu trivs jag så himla bra med min tillvaro! Det känns så rätt, alltihop på något sätt. Jag ska kolla på det eventuella boendet i början på nästa vecka. Och då kommer jag bo på en gård, i en egen liten stuga. Med hästen i stallet utanför. Med tillgång till ridhus, paddock och massa skog och stora fält. Bara öppna dörren och släppa ut hunden. I mina ögon kan det inte bli mer perfekt. Hoppas det blir så, det hade varit toppen, verkligen verkligen toppen!


Har jobbat lite i veckan, dels själv i bageriet och dels tränat i fisken. Det var väldigt roligt, och för att inte ha jobbat med fiskar förrut, så tyckte de att jag var duktig :) Så det blir nog bra tror jag. Kunde nog få lite återkommande kvällstider där,och det passar ju mig utmärkt, för på kvällen är det ju ingen risk att jag har lektioner.


Fiffi har vart och tränat agility några fler gånger. Hon och jag är ungefär på samma nivå. Vi tycker det är roligt en liten stund, och sedan är det bra ;) Men hon är helt fantastiskt duktig min lilla hund! Hon springer igenom tunnlarna och kör det stora A-hindret på alldeles eget bevåg. Hur lyckat det är i längden att hon tar det hinder hon känner för kan ju kanske diskuteras, men vi ska inte till VM, vi ska bara ha kul ;P Balansboll tränar hon också. Så hon ska få kroppskontroll och stärka sina muskler. Hon är så helball min lilla valp. Bara gör det jag ber henne om och försöker alltid. Hehe, lite extra om godiset är extra gott förstås ;)


Blomman blir bättre och bättre! Har haft en lösgörande vecka. Bara ridit loss, loss och loss. Och det ger resultat. Blomman grymtar och frustar och lossnar mer och mer. Och han är fiiiiiin och mjuk i hela kroppen. Mest böjt och flyttat och ridit mycket fram och inte så mycket samlande och krumelurer. Och varvat det med galopp rakt fram i friskt tempo på stubben. Idag blir det en tur ut på hårt underlag. För övrigt verkar han mycket nöjd och glad med sin tillvaro och sitt boende.


Jag har köpt en cykel. En jättefin cykel, helt ny, mattlackerad röd med nåt guldtjofräs på. Fiiiin är den. Sadeln är dessutom jättestötdämpad. Fjädring liksom i hela pinnen den sitter på, skitballt! Lyse och korg och grejer också. Sååååå, bortsett från den lilla detaljen att jag avskyr att cykla, så är den helt perfekt ;) Vi invigde den till stallet första dagen. Men nä, hehe, de va liiiite långt alltså! Iofs så är det väldigt platt här, inte som hemma med kullar och berg, men det blåser! Som f*n rent ut sagt! Och det går väl an, så länge det blåser i färdriktningen. Men när man byter riktning och vinden inte gör det, tro mig! Då är det INTE lika kul! Man trampar och trampar och trampar till förbannelse på den där förgrymmade cykeln, och kommer INGENSTANS alls!! :S Så nä, där la vi ner det här med att cykla över 1 mil till stallet. Cyklar till jobb och plugg istället. Så har jag ändå sparat en hel del bensin. Så får det bli.


Nu ska jag dra till Pållemann, puss och hej!


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards