Evves place

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Evelina - 1 september 2012 23:37

Idag drog jag med bästa Kitty som privat proffsfotograf. Helt ärligt, det finns nog ingen icke hästintresserad som tagit så mycket hästbilder som hon ;)


Hursom så är det en helt underbar miljö runt paddocken där vi står nu, så en solig dag som det här, blir det ännu lite mer underbart. Blomman är alltid fin, det är bara mer eller mindre beroende på hur bra jag rider för dagen =P Idag red jag ok, bättre mot slutet.


Det är det enda vettiga jag gjort idag! Ringt biblioteket också föresten, bokat en bok inför kursen som startar på måndag. Sociologi, spännande värre!


Här kommer bilderna! Underbara, fantastiska lilla luddponny, gode tid vad vacker du är   


                                                                         

Av Evelina - 1 september 2012 10:54

Jag har lite tråkigt. Vad gör man kl 11 en lördagförmiddag i en ny stad, i en ny bostad, med en "sambo" som sover efter sin jobbnatt och 3 hundar som redan rastats 2 gånger på morgonen?


Enkelt! Man gör en lista över alla saker man vill ha! Sådana där helt överflödiga saker som man egentligen inte behöver, men ändå intek an sluta tänka på. Det är sådana saker mina skåp är fulla av. Framförallt Blommans. För till slut när jag inte kunnat sluta tänka på det utan det liksom bitit sig fast i mitt huvud. Då finns det ju inget annat att göra än att slå till och köpa det, så man blir nöjd, åtminstone för stunden ;)


Haha, kanske det som kallas shopaholic?? Nä, tror inte det är så illa. Vill jag låta bli så kan jag ju, men drömma får man ju alltid, right?! För övrigt är det ju snart min 26:e födelsedag, så då måste jag ju ge mig en present :D


1. Dressyrträns till Blomson. Han råkade ju få en svart dressyrsadel, så då vill han ju ha ett dressyrigt blingträns till ;)

 

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300687&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

2. Hurtta Overall till Fiffi. Vi har till och med provat ut en storlek ;)

 

http://www.foderexpressen.se/produkt/Hurtta-Friluftsoverall-Svart

3. Hurtta Värmetäcke så Fiffi inte blir kall till vintern!

 

http://www.foderexpressen.se/produkt/Hurtta-varmetacke-bla

4. Lila Mias schabrak med rakt hörn, lila kantband och silvrig passpoal med "Armanis Mr O´Mally" broderat i silver.

 

http://miasrs.se/dressyr-med-runt-horn-2/

5. En TV.

 

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-46---47-tum/andersson-a4622fdpvr/160508.3114/


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards