Evves place

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Evelina - 16 september 2012 22:23

Blomman och jag skulle rejsa på stubben idag, men det var för blött. Tråkregn som förstör och blöter ner :( Så vi fick dra oss in till paddocken. Men det blev bra ändå, körde mest galoppjobb. Fokus på att hålla alla benen under kroppen. Häftigt hur allt bara lossnar och klickar till när alla ben är på plats och han hittar balansen. Jag har verkligen en pampig ponny <3


   


Sedan blev det starndprommis med 5 vovvar, syster och Elin. Jättetrevlig tur i Lynga naturreservat och ner på standen. Från den 15:e september är det fritt fram för "alla" på alla stränder och inte bara på hundstranden. Idag är det ju den 16:e så det var bara att vandra på precis vart vi ville :D Det var stigar, backar, broar, gegga, märkliga träd och mer stigar. Tycker man stigen är tråkig kan man ju dessutom skippa den och gå mitt ute  ingen stans istället. Varför göra det lätt för sig liksom ;) Hundarna hade kul och det är en trött liten Fiffihund nu. Trött men nöjd, precis som jag!


   


Till kvällsmiddag blev det revben från Rib-world, helt makalöst goda! Tur vi har en paket till i kylen som vi kan gluffsa i oss ;)


Avslutar kvällen med soffhäng, kaffe och 3 sovande hundar. Snart bedtime, gute nacht!

Av Evelina - 16 september 2012 10:47

Känns som att vi börjat komma tillrätta. Vi börjar få lite rutin och lite hjulspår att köra i. Känns bra, börjar känna mig lite mindre vilsen nu ;) Gillar ju att ha koll på läget, och jag börjar få lite koll nu :)


Har gjort en investering til mig själv också, en bärbar dator, så det här inlägget är premiärinlägget från den :D Den är så FIN och den är så BRA! Fast att den är svart ;P Allt sitter ju tydligen inte i färgen....... Hrm, jag vet inte jag........ =P Pappa och Tim såg iallafall till att jag fick mesta möjliga dator för pengarna. Och när det kommer till att veta vad för dator jag behöver så lämnar jag det med nöje i deras händer. För jag är verkligen helt lost i den världen!


Fiffihunden har börjat träna på balansbollar. Det är för att hon ska bli kroppsmedveten och stark. Det är tydligen bra om man ska hålla på med agility! Hon är jätteduktig, även om hon ibland slutar fundera över vad hon egentligen gör och bara fixerar sig på godishanden, "Snacks, snacks och mer snacks, what else can you wish if you are a spaniel?!?!". Utöver balnsbollen så har hon lärt sig sitta bamse! Och med omvänt lockande så är hon numer värsta proffset på bamsesittande! :D Bild utlovas inom kort!


Blomman går som tåget. Han har vilat 2 dagar nu. Säkert rätt välbehövligt. Men idag ska vi på att igen. Har inte riktigt bestämt mig för vad vi ska göra. Men motioneras ska han iallafall. Kanske bada också, han är hemskt stövig för tillfället. Annars verkar han må bra, pälsen har fortsatt vara sig själv och han har lagt på sig lite så han är lite mindre kantig.


Var och kikade på en lägenhet i fredags. Har lagt ner stugan. Något kändes inte bra. Kan inte riktigt ta på det, bara en liten känsla i magen. Lägenheten är eventuellt intressant. Ska ringa och höra lite mer ingående med hyresvärden imorrn tänkte jag. Annars letar jag för fullt! Jag har nog lite höga krav. Men det är svårt att inte ha det också. Särskilt när man blivit bortskämd med att bo i Kittys fina toppvåning. Jaja, det finns nog en lägenhet till mig också någonstans!


På onsdag har vi inlämning och seminarie på en uppgift vi fått i skolan. Ska bli kul! Inte för att min skrivning är klar än, eller för att jag vet hur det kommer gå. Allt är ju så nytt. Men det ska bli kul med lite variation till alla flertimmars föreläsninagr vi haft så här långt!


Allt för denna gången! På återhörande :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards