Evves place

Alla inlägg under november 2012

Av Evelina - 3 november 2012 17:04

Det har varit en mysig helg i Halmstad. Lite regnig kanske, men vad gör det! Stanna inne eller ta på en jacka så är problemet löst ;)


Igår hängde cobben och jag med Alexandra och Culing till fyrkanten. Fyrkanten är en 1,2 km lång, preparerad fyrkant mitt ute i skogen där man kan gloppträna. Blomman var pigg och laddad och tyckte hela grejen var skitball! Vi började med att trava ett varv i raskt tempo. Sedan galopperade vi 2. Blomman fick en paus mellan varven med culing tog ett 3:e varv. Sedan joggade vi av och skrittade. Till en början så sa Blomman jaaaaa, matte jag vill verkligen bli en fullblodsgaloppör! Men när vi var klara så sa han att han kanske trots allt tyckte det var rätt soft och skönt med livet som dressyrponny. Vilket lyckorus det var att rida där, sitta på en överlycklig ponny med hur mycket energi och power som helst, som bara strålade ut hur galet kul han tyckte det var. Det blir liksom omöjligt att inte bara sitta med ett stor smile i hela ansiktet!


Idag blev han pälsfri. Hela kroppen, halva ansiktet och halvvägs ner på benen. Så han ser fortfarande ut som en cob, en väldigt korthårig sådan bara ;)


Fiffiturbon var på besök hos TurboTindra igår. Man kan bara beskriva det som att det gick sjövilt till! All övrig förklaring är överflödig. Vissa saker kan inte beskrivas, de måste upplevas.


Har hunnit med en del shopping i helgen också. Datorväska, vinterskor, linne, tröja, en till tröja och lite annat smått och gott. Pengarna rullar! Blommans nya hals kom idag också. Så lagom till att han fått ny frisyr! Haha, den är stl XL, men så är det när man har cobhingsthals och halstäcken är anpassade till spetiga storhästhalsar =P


Ikväll kommer syster på besök. Vi ska ha filmkväll med pizza och fruktsallad. Blir säkert mycket trevligt! Skulle filmen vara dålig kan vi kolla på hundarna istället. När man har de behöver man aldrig någonsin ha brist på underhållning!


Kolla så ball! Den var till och med god!! Faktiskt jättegod! Hehe, för god ;) Vit chokladmousse, kladdkaka och jordgubbskompott........

   


Av Evelina - 1 november 2012 16:08

Min MÖNSTERvalp har blivit en MONSTERvalp!


Ett hett tips! Om man köper en snäll och rar och gullig liten valp, som är tänkt att fortsätta att vara en söt och rar och gullig hund, så bör man INTE låta den umgås med en Border Collie. För ni vet ordspråket att man blir som man umågs, gäller även hundar!


Jag gick och köpte en söt, rar, beige cockerspanielvalp. Den var försynt och snäll och alldeles oförarglig. Ända tills den träffade Border Collien! Numer har jag ingen rar cockerspanielvalp längre. Jag har en Border Collie i cockerspanielfrisyr som har smygteknik som en BC, gör märkliga lekinviter som en BC, leker som en BC, springer som en BC och kräver aktivering som en BC. Himmel vad jag saknar min oförargliga cockerspaniel ;P


Just nu inväntar vi mamma som ska komma och hälsa på. Fiffi är nybadad, och jag har serverat henne ett grisöra. Toppen, stort grisöra, lite hund = räcker länge. Så länge det finns grisöra kvar, vet jag vart hunden är och då vet jag också att alla min strumpor ligger kvar i sin låda, dammsugaren får vara ifred och jag slipper fundera över vad för fuffens hon planerar härnäst. Det är tur för monstervalpen att hon är född söt ;)


Blomman har vart upp och provat stubbåkern! Cobben var mest pigg och sjövild, men när han fått rulla runt i galopp och gjort av med lite energi så blev han riktigt fin. Dock börjar jag inse att jag aldrig kommer komma undan med att slippa klippa honom. Det är verkligen jättedrygt när all pälsen ska torka och han svettas för minsta lilla. Så ev åker saxen fram redan i helgen. Annars trivs han mycket fint. Det är ordning och reda i boxen, och det är skönt att se. Han är nog rätt nöjd över den nya madrassen som är helt och hållet ätbar också ;) Jag har dock inte riktigt hittat någon vettig teknik för att mocka i halm än, det är tur för mig att min häst är av den renligare varianten =P


På minussidan just nu är att det börjar bli kallt. Och jag har ingen varm jacka att ha i stallet. Alltså får det bli en tripp till Hööks, jättetråkigt, verkligen ;)


Fiffi ääääälskar sin Border Collie <3  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards