Evves place

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Evelina - 28 november 2012 20:59

Var i Laholm med Blommanbus och testade sadlar ikväll. Skulle prova en brun Passier Optimum och en annan tjej skulle prova min Wellington. Men det var inte riktigt bra åt något håll. Däremot hade de lånat hem 2 andra sadlar från en butik, som jag också fick prova. Tänk vilka otroligt trevliga och snälla människor man träffar ibland! Den ena av de var också en Passier Optimum men den funkade inte heller, och så en Morris & Nolan ponny + dressyr. Och den, den gillade Blomman! Nästa klara fördel är att de går och hitta till riktigt skapligt pris begagnade, eller till och med nya. Haha, vilken underbar känsla att prova något som fungerar, det är inte var dag precis ;)

Dessutom var det lite extra roligt för de hade också en Cob hemma, en jättejättefin fux med världens härligaste trav! Det vet jag, för jag har stenkoll på cobannonserna som legat ute ;)


Blomman åkte som vanligt som en kung och skötte sig som det anstår en stjärna. Jag är barnsligt stolt över honom   


Imorn blir det galopp på 4-kanten, vi måste ju vara på topp till nästa helg! Som vanligt i sann Gustafsson-anda, så kör man inte BARA för att det är roligt, man kör MEST för att vinna ;)


Nu ska jag ut och mata hästen, världens bästa avslutning på kvällen, precis som på alla andra kvällar! Har glott på Bonde söker fru. Haha, man känner sig lite smålöjlig när man sitter och ler barnsligt framför TV:n när de ser lyckliga och glada ut, önskar jag också var en känslomänniska och inte en sådan iskall jäkel =P Äh, vi skyller på att jag bara inte träffat rätt. Det gör ju alla andra. Hursom, alla bönderna har nog gjort bra val, utom en...... En har valt fel, det är jag övertygad om. Det syntes, det kändes, genom TV:n....... :(


Hämtade föresten ut min VG-tenta också, och det är verkligen inte fel, haha, vad duktig jag är ibland! När jag vill :D


Hehe, kolla svansen! Värsta dressyrsvansen!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards