Evves place

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Evelina - 6 november 2012 17:01

Jag älskar att börja varje morgon med att gå upp och gå raka vägen ut i stallet och släppa ut min häst, precis lika mycket som jag älskar att gå ut och säga gonatt till honom och ge han kvällshö varje kväll. För morgontrötta mig är det ett alldeles utmärkt sätt att vakna, frisk luft och lite fysisk aktivitet :)


Idag har jag roat två hästar, först Quling, haha, han e störtskön den hästen! Den enda lika glada häst jag någonsin mött tidigare är Pachá! Quling är väldigt uppfinningsrik och roar sig själv kungligt om han tycker personalen gör ett för dåligt jobb. Han vart hursomhelst väldigt road av skogen, och lite lätt övertänd! Jag är lite ovan vid att rida en övertänd galopphäst i tävlingskondition, men det är skitkul!


Blomman fick också en tur i skogen. Världens bästa ponny! Pigg och glad var han också, fast han skippade lufthoppen, det tackar vi artigt för ;) Fiffi hänger numer med ut i skogen när jag rider, och hon är helt makalöst duktig! Hon har tyckt att hästen varit väldigt överflödig i vår familj sedan han trampade henne, och jag förstår henne, det gjorde säkerligen jätteont! Men nu börjar hon komma över det. Första gångerna tyckte hon det var sådär kul, men idag tyckte hon till och med att det var jättekul :D


Till helgen är det dags för Fiffis skönhetstävling. På lördag åker vi till Trelleborg för trimning av hennes icke existerande frisyr, och på söndagen är det utställning i Malmö. Det ska bli lite roligt, och har jag tur så får hon några sådana där fina flådiga rosetter igen. För nej, jag har inte vuxit över det där stadiet när rosetter är det roligaste som finns!


För övrigt har jag städat, tvättat och pluggat idag. Jag måste säg att jag tycker jag är ganska duktig faktiskt, väldigt huslig! Städmanin håller i sig, och numer inte på bekostnad av pluggandet, så ännu ett plus där! Nu blir det en snabbis in i duschen och sedan en vända till Mellbystrand för shopping. Någon har druckit upp min mjölk och ätit upp min ost! Måste nog köpa någon form av tvättlina också, för just nu ser hela bostaden ut som ett enda stort torkskåp. Jag tror möblerna uppskattar om de hängde på en tvättlina istället......


Imorn bär det av till ett galoppstall i Markaryd och jag har ringt mamma idag och beställt en badrock till Fiffi i julklapp ;)


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards