Evves place

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Evelina - 21 november 2012 18:12

Hehe, jepp, nu tar jag helg! Idag var sista lektionen för veckan och jag har inget mer jobb denna veckan. Jag beställde min bok igår, så den har inte hunnit komma. Alltså har jag inget annat att göra än att glida runt dessa dagarna fram till nästa måndag! Det kan bara beskrivas med ett ord: Underbart!


Jag har köpt en fisk för att fira det! Jag har dessutom fått instruktioner om hur den ska tillagas. Som tur väl är så är det bara jag som ska äta den, så ingen behöver veta om det blir enligt instruktionerna eller om det råkar bli på något annat vis! Det är en hel röding, utan huvud. De fick behålla huvudet, jag tycker det känns lite jobbigt att tillaga den om jag känner att den ligger där och tittar på mig. Det är iofs rätt jobbigt att den ser nackad ut också, men den blänger åtminstone inte på mig!


Blomman var på en tur i skogen med Fina Fuxen idag. Både galoppören och the wanna be galoppören skötte sig enligt boken. Vi tog 3 sidor på fyrkanten, och Blomman sa "kanon, det var galopp här ja" så fort vi svängt in på första! På 3:e sidan har han numer lärt sig att där öser vi, så vi ligger genom kurvan och sedan ber han om lov att få explodera. Det är asballt! Nästan som att hoppa fallskärm! Sedan tog vi det backiga hållet. Jag är fortfarande så sjukt imponerad över att det trots att det regnat mer än tillräckligt, inte är gegga! Det är bara sand, regnar det blir den blöt, men inte geggig. Helt otroligt! "Hemma" räcker det ju att vädergubben nämer regn så är hela skogen en enda stor gyttjepöl!


Till helgen ska vi åka hem på besök. Vi ska fira en födelsedag och träffa den delen av familjen som bor kvar där. Det ska bli trevligt. Jag längtar inte hem, men ibland saknar jag folket lite   


Och sedan har jag ändrat mig igen! Fiffi ska trots allt få labradorfrisyr    Jag känner att det blir bäst så. Hon får behålla öronluddet och luggen, men resten ryker! Såfort det kommit ett nytt tillskott på kontot ska ett 9mm skär inhandlas och sedan kör vi så det ryker! Kitty har fått uppdraget, för då är det inte mitt fel om det inte blir bra   Fast det vet hon inte än, hon tror att vi ska göra det tillsammans   


Hade det super på VÄLA igår! Först gick vi några varv för att hitta något att handla, Kitty tittade efter julklappar och jag efter ställen som såg ut att ha gott fika. Man prioriterar olika här i livet   Hittade världens bästa, världens roligaste julklapp i en affär! Vi skrattade helt hysteriskt åt den i affären, hon som sålde den till oss måste helt seriöst trott att det var något som inte riktigt stog rätt till! Jag längtar till julafton så jag får se den igen! Handlade för alldeles för mycket pengar som jag inte har, men bara saker jag behövde. Min klyftiga TV står numer kungligt på en alldeles egen bänk istället för på soffbordet. Och mina papper ligger väl ordnat i en ny liten "hylla". Det blev också saxar för 3 kr stycket på IKEA, ett doftljus som luktar gott och en svart dassakvast så inte skiten ska synas! 60% av julklapparna är klara (alltså mer än hälften), och det är bra statestik med tanke på att vi inte ens kommit till 1:a advent än ;) Det kallas framförhållning, till och med jag har det i min ordlista ibland! Fiffi fick en pilatesboll, så nu ska det minsann övas kroppskontroll och byggas muskler! Kanske borde jag också låna den ibland, jag kan nog också behöva vissa av de färdigheterna   


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards