Evves place

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Evelina - 7 november 2012 21:12

Allting går i galopp just nu! Idag var det Markaryd som gällde för löshoppning och vibb-platta. Vad mycket jag får vara med om och vad kul det är! Det är väldigt prkatiskt med B-kortslastbil, Blomman önskar sig en sådan också, så jag har vidarebefodrat det till pappa! Jag ska säg till tomten också, men jag tror att jag kanske inte riktigt skött mig tillräckligt snällt för en sådan i år. Om jag bättrar mig jättemycket till nästa år så kanske...... Eller så får jag helt enkelt förlita mig på pappa istället. Fast just det ja, det glömde jag ju, det är ju han som är tomten   


Har mött en gris idag också. Han heter Emil, han är 13 år, typ, och ganska knubbig. Han är en mycket bestämd gris och han älskar gräddbullar! Fiffi informerade med all önskvärd tydlighet om att det var den mest skrämmande syn hon någonsin sett. Jag var allt lite skrajsen jag med, men min ragg syns inte lika tydligt när jag reser den som hennes gör   


Lunchen intogs framför datorskärmen, kollandes på löpen från Täby, jag är på upplärning. Jag börjar bli värsta insatt, och haha, jag måste erkänna, att det nästan är mer spännande än dressyr faktiskt    En kombination blir nog bra. Just nu är jag sugen på att hitta någon som är tillräckligt ung för att starta Blomman i nån ponnygalopp, för jag är som vanligt för gammal för allt sånt där som heter ponnytävling. Haha, tänk vad kul det hade vart! Han hade nog älskat det! Han gillar att ligga först, men han kämpar om han ligger efter. Undrar om han inte hellre vill ha en galoppkarriär än en som dressyrhäst? Jag tror det, annars får jag övertala honom ;)


Har pluggat också, måste tala om det bara, så alla vet att jag faktiskt gör det också! Jag är klar med 2 av 3 uppgifter som ska vara klara till fredag, så jag känner mig väldigt duktig. Det ser riktigt ljust ut! Hoppas att läraren tycker det också när han ska rätta det sedan.


Det enda som är mörkt just nu är TV:n. Känns lite drygt att min fina nya TV, som skulle vara en riktigt klytig en, inte själv kan fatta att det vore trevligt med LJUD också, inte bara bild   

Som tur väl är så råkar pappa åka förbi mitt hus på fredag och på söndag, så då hoppas vi att tekniska pappa kan fixa det som otekniska jag inte kan.


Ikväll är det onsdag, det har det iofs vart hela dagen, men nu är det kväll, alltså är det bonde söker fru! Så det ska jag glo på på TV:n via den andra datorn. Tur jag som ensamstående singel har 2 datorer så jag alltid har en tillgänglig   


Här är grisen, erkänn störtskön!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards