Evves place

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Evelina - 27 november 2012 16:19

Yey, fy F********N va jag e bra!!!!


Min hemtenta är rättad, och betygsatt, det fanns 3 betyg, U som i underkänd, G som i godkänd och VG som i väl godkänd.


Mitt betyg är:


VG!!


Fatta lyckan! Känns som att jag i sjunde jäkla himlen! Humöret som redan var bra, är numer på topp! Happy happy HAPPY!!! :D :D :D



Av Evelina - 27 november 2012 15:45

Hade en mysig helg hemma. Näst vi ska hem är vid jul, och då ska Blomman följa med också. Han får inkvartera sig hos världens bästa Lotta, tänk det blir som på "den gamla goda tiden" :D Blomman vilade ju av förklarliga skäl under helgen medan Fiffi och jag var hemma och tjockade på oss med festmat i dagarna 3.


Igår fick han ett litet pass i "ridhuset", gick inget vidare. Han blir fortfarande ganska spänd där inne, det ser inte riktigt ut som ett vanligt ridhus ;) Sargen består av stora halmbalar, och bakom de så står en hel hög enorma traktorer med bihang parkerade. Så ja, det är lite förståligt att han har lite svårt att spänna av helt faktiskt ;P


Idag red vi upp till stubben istället. Perfekt dag för det, vindstilla. Är ju inte varje dag det inträffar i den här delen av landet. Idag gick det däremot jättebra! Så nöjd med min fina ponny! Fiffi fick hänga med och rejsa lite hon också, så hon blev sådär härligt blöt och grusig! Men hon var väldigt nöjd med det, iallafall tills hon insåg att hon blev tvungen att bada innan hon fick komma in!


Mailat på en dressyrsadel också, en BRUN! Erbjöd byte, för jag har inte tänkt ställa mig med 3 sadlar igen! Så vi får väl se, är ju 2 hästar som ska passa i varandras sadlar, kan ju bli spännande att försöka lösa =P


Känner mig dessutom väldigt duktig och disciplinerad, jag pluggar i min nya, fina, tunga psykbok! Den är nästan lite spännande, och det är inte så katastrofalt att den är på engelska heller! Har till och med redan anmält mig till tentan. Annars brukar jag göra det absolut sista dagen, men det verkar ju onödigt, tänk om jag skulle missa det, då blir det ju jättejobbigt!


Blommans galopptävling är fyttad till den 9:e december. Kära nån vad kuligt det ska bli, 800m DT (det är galoppspråk och står för "Dirt Track", sandbana alltså)! Han har dessutom "fått" (som i lånat) ett tjusigt blått galoppträns att ha som sitt eget :D Så det blir vår galoppfärg, marinblå. Vilken överraskning, eller hur ;) Letar rejsersadel för fullt! Blomman sa att han ville ha en sådan i julklapp! Och han har ju varit så himla snäll i år att han nog faktiskt måste få det :O


Ikväll blir det en visit hos fiskarna på jobbet! Sedan lite shopping för kylen ekar lite tom..... Som vanligt. Imorn ska Blomman få nya skor och sedan blir det lite föreläsning på eftermiddagen. Han får nog vila imorn, det verkar inte finnas tid för något annat =P 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards