Evves place

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Evelina - 16 november 2012 16:14

Pluggdag, suck, känns som att allt bara snurrar! Tog ett break på mitten och åkte och kollade i återöppnade hästaffären. Var ganska trevligt, men börjar tycka att allt är "det gamla vanliga", jag är trött på JW, Kingsland och de där "innemärkena" som alla har, och framförallt har jag inte den ringesta lust att lägga 600 spänn på en mössa! Den får vara hur gossig och fin som helst, tacka vet jag min favoritmössa från DeVal! 19 kr + moms, de är grejer det! Dessutom ser den ut som en mössa ska, med viken kant och boll på toppen och bäst av allt, den killar inte och sticks! 600:- mössorna lämnar jag till de som anser det vara värt det.....


För övrigt så är det ju liksom samma sortiment överallt numer känns det som, dötrist, det blir liksom inte ett dugg spännande att åka runt och kolla, man vet precis vad som finns innanför dörrarna ändå. Såfall är faktiskt mässorna på Falsterbo, Skandinavium och Globen betydligt roligare! Till våren blir det troligtvis en sväng dit, så sparar mig till då istället, det är ju inte precis så att min ponny är i något akut behov av något =P


Shoppade i godisbutiken istället. Första gången jag var där, fast att den ligger alldeles för nära mig egentligen. Inte världens billigaste, meeen, så himla fräscht! "Färskt" godis, särskilt viktigt när man kommer från Gustafssonfamiljen, dessutom fick man inleda med att ta en ny ren spade att ta med, som man seda lämnade i kassan när man var klar. Ja, kan nog faktiskt tänka mig att handla där fler gånger :)


Dessutom så tackar vi så hjärtligt för att lilla pappa tog "genvägen" över Halmstad på väg hem från Malmö, för att fixa min kabel till TV:n, så nu kan jag kolla på TV, wiiiie :D


Nu ska jag dra och jobba, kusen vilar och Fiffi roar sig kungligt med alla sina miljarder avlastningspinnar jag lagt ut till henne. Jag tänker att om hon har jättemånga ben och leksaker att välja mellan så blir ju sannolikheten att hon gör ett dåligt val och tar något hon inte får mindre. Jag tror på min teori, gör någon annan inte det så va helst tyst, jag vill behålla illusionen av att det är en ypperlig lösning ;)


   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards