Evves place

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Evelina - 15 november 2012 22:46

Var inbjuden på någon extraöppetkväll i en liten fancy butik i en gammal lada på granngården från där jag bor. Kul att träffa lite folk och tjöta lite. De bjöd på vin också och tilltugg, hehe, jag som älskar vin :P Jag avstog, tog 2 oliver istället, goda, Queenoliver (var det nog med största sannolikhet). Jag vet, lite yrkesskadad sedan jag jobbade i delikatessen. Men lite kul är det ju att veta vad man äter också. Haha, fast ibland mår man bäst av att vara lyckligt ovetande också iofs ;)


Massa fina kläder fanns det iallafall (och dyra! Min budget just nu är, hmm, lite ansträngd och en aning begränsad). Jaja, det kommer den ju inte alltid att vara, och när den blir lite bättre så kan jag ju åka dit och handla ;)


Köpte iofs en röd sjal, härlig färg, kul med något nytt, behövde nästan en sjal, och för 50 kr så var det helt enligt budgeten   


Snart är det dags att julpynta, mys! 2,5 vecka kvar till 1:a advent bara, sedan blir det mysbelysning och nedräkning till julafton! Påminner härmed tomten om B-kortslastbilen till Blomman!


Nu ska jag dra och kolla in kuddarna så de ligger där de förväntas när jag ska vila huvudet där. Det börjar behövas. Alla sociologigubbar åker karusell i huvudet just nu, hoppas åkturen är över till i morgon bitti!


Morgondagen består av plugg, plugg, lite plugg till, sälja några fiskar och sedan plugga lite till. Kanske kommer far och tittar på min sladd till TV:n, den har visst sagt upp sig den också! Låter ju som en great fredag! Får nog spicea till den lite med ett besök i den åternyöppnade butiken som av en händelse råkar ligga typ 3 minuters bilfärd från mig, Ooooops!   

 


Av Evelina - 15 november 2012 17:59

Ursäkta min dåliga update, men har inte haft så mycket spännande att skriva om sista dagarna. Allt har sett ut ungefär som dagarna innan dess. Det ser fortfarande likadant ut, men tänkte att jag kunde ju slänga upp ett litet inlägg om hur Blomman bor. Man kan i ordets sanna bemärkelse uttrycka det som att han bor som en kung! Tänk att Blomman får bo här tillsammans med alla fina fullbloden, så otroligt glad jag är för det! :D


Stallet utifrån

 


Stallgång från "ena och andra hållet", Blomman bor i den bortersta boxen till höger på den övre bilden.

 


Duschspilta

 


Hagar, ingen lera här inte ;)

 


Walkern, Blomman har inte provat än, han ska göra det såfort skorna kommit på igen i slutet på månaden :)

   


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards