Evves place

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Evelina - 11 november 2012 19:07

Idag har Fiffi inte varit Fiffi, idag har Fiffi varit Black & Buffs Diva ;)


Igår på kvällen rök allt fluffet och därunder fanns en väldigt fin liten hund! Min hund, min Fiffi <3


Hade jättetrevligt hos uppfödaren, träffade Fiffis mamma, Fiffis mormor och Fiffis halvsyster. Massa andra underbara hundrar, tittade på vackre Romeo, Fiffis blivande kavaljer om hon ska ha valpar någon gång, och en 12-veckors islänning, Nova. Fiffi äääääälskade valparna, helhäftigt hur hon kan anpassa sig till om det är Turbotindra eller en lite 8-veckorsvalp hon leker med. Fiffi sa att hon skrivit en valp allra högst upp på sin önskelista ;)


Idag var det utställning aka "skönhetstävling" i Malmö. Fiffi är verkligen suveränt duktig till att vara en så orutinerad utställningshund. Domaren tyckte hon var den näst finaste tiken i vår ring, jag tycker hon var den finaste hunden på hela utställningen, men jag räknas eventuellt som en aning partisk i frågan ;)


Fanns en del shoppingtält, men jag är duktig och ekonomisk och köpte bara en spann med godis.


Jag hade en plan, pälsen skulle ryka efter utställningen, men jag kan nog inte...... ;( Hon är ju så fin med sitt fluff, och hon är ju inte Fiffifluff om hon inte har något fluff. Så tills vidare sitter fluffet säkert. Har fått några goda tips om hur man håller det otovigt. Så vi kör på det och hoppas på det bästa, fluff är ju så himla praktiskt och lättskött när man har hunden i stallet och i skogen =P


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards