Evves place

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

"Mellbystrand"

Av Evelina - 19 november 2012 21:41

Idag har Halmstad bjudit på sitt allra mest strålande väder! Sol, sol och mer sol från en alldeles klarblå himmel. Tack snälla väderguden för att du bjöd oss på detta! Man blir pigg och glad ända in i själen!


Kitty och jag firade solskenet med en tur till vår strand, "Mellbystrand". Eftersom att säkert alla andra också är på Mellbystrand en sådan här sagolik dag så har vi skaffat en egen. Vår Mellbystrand är helt fantastisk, dessutom är den bara vår. Vanligtvis är det inte en enda kotte mer än vi där, inte heller idag. En röd jacka var ute och gick i fjärran och på bilderna finns några hus vid horsisonten som jag aldrig sett förrut, men bortsett från det var det bara vi. Big like!


Fiffi, Tindra och Voffvoff tycker mycket om vår strand. Tindra för att man kan rejsa, vad kan vara bättre? Ju längre sträcka som finns att springa på, ju fortare går det, och mellbystrand är lång. Så Tindra tindrar som bara den när hon får rejsa där. Voffvoff älskar stranden för att det finns ett hav, och hans högsta dröm är att få vara en säl. Kitty har försökt förklara för honom hela hans liv att han inte är någon säl, han är en spaniel. Men Voffvoff hör bara sånt han vill höra och tror därför stengårt på att han faktiskt är en säl. Sälar finns ju i olika varianter, men jag tror Voffvoff är en gråsäl. Nog för att han är brun, men alternativet är knubbsäl, och även om man lätt kan tro att en 8,5 år gammal spaniel skulle vara lite knubbig, så är Voffvoff så "fit" man bara kan bli! Men, när nu Voffvoff blir vägrad att få leva ut sina sälbehov genom att simma, så letade han helt enkelt upp en jättestor, jättedöd fisk att rulla sig på. Kitty och jag tyckte den luktade förskräckligt illa, Voffvoff menade att det var en fantastisk doft, nästan som en Wunderbaum! Jag tycker att han borde uppdatera sin vädringsfunktion! Fiffi älskar stranden för att hon får vara med Tindra, och så finns det ju jättestora, jättedöda fiskar att titta på. Fiffi nöjer sig dock med att titta (än sålänge) och kanske smaka, för hon har rapat lite konstigt under kvällen. Men jag tror jag försöker tänka mig att hon bara tittade, det känns bäst så!

       

       


Blomman gillar också stranden. För numer är ju Blomman en sann galopphäst, så han tycker också det är helballt att springa fort och gärna långt. Tindra var lite imponerad över Blommans springkonster, men var sedan tvungen att skälla lite på honom när hon ansåg att han var inne och sprang på hennes bana. Han fick dessutom prova bassängen, till Voffvoffs stora förtret ;)

                       

         

 


Hemma blev det köttfärssås och spaghetti. Sedan satt sockerbegäret in, och enda sättet att få bort det är att äta något sött. Så vi råkade baka en 12-minuterskaka. Utan elvisp och utan Rom. Eller baka är egentligen att ta i, vi mer värmde smeten lite! Sedan åt vi vår varma smet med grädde på medan vi tittade på "Hela Svergie Bakar" och såg hur deltagarna fick kritik för att det var klaffsigt och gojsigt. Haha, hade de bedömt vår kaka så hade vi nog kommit först från botten, alltså hade det vart som högsta vinsten! För det som kommer först är det som är färdigbakat, och vi gillar inte färdigbakt, så det så.

 


Fiffi är trött nu, jag också. Och Blomman också. Vi har vart ute och sagt gonatt till honom och fixat madrassen. Det här är livet när det är som bäst! Imorn blir det VÄLA i Hbg och julklappsshopping. Tur att mitt kort är spärrat och att min personliga bankman är med och sköter betalningen!

 


God natt gott folk!

 




 
 
Eva-karin

Eva-karin

20 november 2012 16:07

Vilken underbart vacker häst du har!!

http://lottaofanny.bloggplatsen.se

Evelina

21 november 2012 19:21

Tack :D jag kan bara hålla med, han är helt sagolik

 
Ingen bild

Mamma

20 november 2012 17:18

God Kväll!
Solen strålar och det gör ju era djur också. Vilka vyer!
Du Evve ser ut att må strålande. Kitty fotograf denna dag! På Kittys blogg sitter ju Blomman Bamse på sista kortet. Häftigt!
Nu syns vi snart! Välkommen hem!
Ha det bra!
Mamma

 
Natalja

Natalja

20 november 2012 22:19

Va härliga ni är tillsammans!! Å va kul vovvarna har : )
Tjihoooooooooooooooo liksom!!!

http://latin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards