Evves place

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Evelina - 23 oktober 2012 22:20

Jag har fallit för grupptrycket, jag har köpt en sjukt dyr glass. Den smakade som vilken annan chokladglass som helst, det var nog kakdegen som var i som gjorde att priset sköt i höjden. Ikväll bryr jag mig inte, ikväll behövde jag dyr kakdeg med vanlig choklaglass. Man kan inte vara på topp jämt. Det blir säkert bättre imorn, gonatt!   


 

Av Evelina - 23 oktober 2012 16:06

Idag har Blomman och jag haft dressyr med hinder. Det vill säga vi har hoppat! En studserie med galoppbommar mellan hindrena. Blomman hoppade så fint så fint över, det blev inte plockepinn en endaste liten gång! När vi hopptränade sist så blev jag tillsagd att sluta greja så mycket, sluta försöka korrigera allt in i minsta detalj för att det ska bli perfekt, så idag fokuserade jag stenhårt på att göra absolut ingenting! Jag la en lagom galopp, svängde mot hindret och lät Blomman sköta det själv. Och så galet mycket bättre det blir när jag litar på att han kan själv istället för at lägga mig i hela tiden! Så jag är jättenöjd med vårt pass, och det verkade han också vara :)


Har bakat en chokladkaka på beställning också. Evelinas Tårtexpress. Haha, nä, det var en kladdkaka bara. Hoppas den blev bra. Fick ju baka den lite längre än vanligt. För när jag tycker den är som godast, är den inte så "representativ" om man säger så. De som smakat Gustafssons kladdkaka vet att det är kladdigt med jättestort K, iofs jättegott med stort J också, men inte så vackert kanske ;)


Skulle beställa en TV också, har velat och funderat och velat och funderat lite till. Och sedan nu då bestämt mig, ja då kostar det 400 SPÄNN att få hem skiten! :O Rena rånet om man frågar mig! Särskilt när man kan beställa från andra företag fraktfritt. Enda problemet då är att just den TV:n jag vill ha såklart inte finns där det är fraktfritt. Trött man blir, jag menar allvarligt, 400 spänn i frakt, det kan de seriöst glömma! Nä, då kan jag nog allt hitta något annat!


Nu är det bara 1 vecka kvar :D


Nu ska jag fika lite, och sedan blir det in till Halmstad och "fiska" en stund!


Hej hopp på er!


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards