Evves place

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Evelina - 6 oktober 2012 13:40

Skulle hämta soffan idag, eller rättare sagt har hämtat soffan idag. Efter många turer och ett besök på Biltema så finns den tillslut i släpet utanför mitt hus.


Det hela började med att jag inte fick loss släpet. Det stog så himla fint och prydligt nerbackat jämte de andra. Och jag har ju sett de andra använda sina släp utan problem så tänkte ju att det här ska väl inte vara några problem. Och nä, det hade det inte säkert vart för mig heller om jag haft en lika fin AWD Jeep som de andra! Med mitt blå framhjulsdrivna skräp kommer man inte många meter när den tycker det är det minsta lilla halt att dra, skitbil ;P Tur den är fin att se på åtminstone!

Jaja, jag tänkte att försöker jag lite till så går det nog, men nä, det ända det resulterade i var att det gick mindre. Tänkte att jag skiter i släpet, åker och hyr ett på en mack istället. Men då satt ju bilen fast också. Ja vad säger man? Själv göra själv ha?! Så där stog jag helt plötsligt utan både bil och släp. Så kan det gå när man till varje pris ska själv! Fick ringa in till Evelyn och be om hjälp av henne och hennes stora fina svarta jepp att dra loss min fina blå sportbil, som numer är väldigt väl inklent i lera och lite sand ;)

Hade ingen bogserlina, hur kan man köra runt utan det liksom? Hur tänkte jag där? Troligtvis inte alls! När sådant här händer brukar man liksom ringa pappa, och då kommer han och fixar det! Men det är ju lite svårt när pappa helt plötsligt befinner sig 20 mil bort!

Vi körde av 1 longerlina och 2 grimskaft innan vi insåg att det här går verkligen inte! Fick åka till Biltema och köpa en bogserlina.

Så för 70 kr så stog helt plötsligt fina blå bilen på fast mark igen, tänk så lycklig den blev över det.

Fick hjälp att få upp släpet också, så jag slapp åka och hyra ett.

Tur man har snälla vänner som hjälper en när man står i gropen och gräver för djupt för att ta sig upp själv!


Nästa bekymmer var enligt min mening hur vi, 2 inte alltför stora tjejer skulle få ut soffan, den borde ju vara jättetung liksom! Men hästjejer är gjorda av segt virke, så tyngden i sig var väl inget problem, den var rätt lätt. Däremot att FÅ UT den! Ja, alltså det var ju lättare sagt en gjort! Men även det löste sig, ut kom den och hem har jag kört den. I em kommer Kitty, då ska vi FÅ IN den, haha, ja, det kan säkert bli kul! ;P Annars får jag väl helt enkelt göra fåtöljer av den =P


Lovar att hiva upp en bild på den sedan, när (om) den står i vardagsrummt ;D


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards