Evves place

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Evelina - 4 oktober 2012 18:39

Hade en plan för dagen idag, stenhårt plugg! Det gick sådär! Gick och la mig med en taskig hals igårkväll, vaknade med en ännu taskigare imorse. Suck, stackars mig! Känns som att jag kanske har lite feber också, men som tur väl är har jag ingen termometer som jag kan kolla med. Lika bra, man känner sig alltid mycket sjukare när man fått en diagnos! Det är därför jag ogärna går till doktorn; Sålänge ingen vet om det är något fel på mig så finns inget fel, simple as that!


Har satt en kråka på ett papper idag också, så nu är mitt lilla hus "mitt", happy happy! Wiiiiie   Lämnade Fiffi med en tuggrulle med kyckling på när jag gick. När jag kom tillbaka hade Fiffi ätit upp tuggrullen, öppnat lådan, och försett sig med en ny   


Pållemann fick lite markjobb. Min taskiga hals som krävde sällskap av lite snuva också, gjorde att min kropp kändes lite seg. Lika med inte så lyckat att provocera den om den ska sitta still och koncentrera sig några timmar imorn. Det gick sådär bra, Blomman är ju lite känslig, så har inte jag fullt fokus, har inte han det heller ;) Men han är rastad och road åtminstone!


Har köpt piller idag, Voltaren, extra bra mot min klämda, säkert jätteinflamerade nerv i högerbenet! Det här var ny modell, nån kapsel som tydligen skulle vara jättebra och verka jättefort! MASSA bättre än den gamla och 6 kr dyrare ;) Så nu har jag ätit en sådan, det var snart 1 timme sedan, men än märks ingen skillnad. Den kanske hamnade fel   


Köpte mer mat också, det var hemskt vad jag gluffsat i mig sedan i söndags    Var provsmakning i Maxiköket, potatissallad. Som hon lagt i form och haft i ugnen och vips så blev det potatisgratäng! Supergott! Jag som tycker laga mat är typ det tråkigaste man kan göra. Och varför göra sig besvär med att LAGA mat när det finns yoggi och müsli?! Men är det bara LÄTT att göra och gott så kan jag faktiskt tänka mig att laga lite mat också. All mat jag lagat sedan jag flyttade in har varit pasta med köttfärssås, utom en gång när det var kycklingthaigrejen. Men numer har jag alltså även en potatissallad, förlåt, gratäng, som jag kan fixa! Tror man fungerar lite bättre om man varierar sig lite, och framförallt inte bara äter joggi, müsli, smörgås och mango   


Nu ska jag göra ett sista ryck med plugget och sedan sova på saken tills imon! Wish me luck, I think I need it!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards