Evves place

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Evelina - 19 oktober 2012 20:48

Så galet häftigt! Blomman har just ändrat sig! Han vill inte bli dressyrhäst längre, han vill bli en fullblodsgaloppör! Helt övertygad om att min "knubbiga cob" skulle göra succé :D


Det var så himla härlig stämning där nere, sådär kamratlig och go. Sådan gemenskap på ett helt annat sätt än när man kommer in i ett "ridstall". Jockeysar, jättetrevliga, som red häst efter häst några varv i galopp på banan. Jag hade lätt kunnat tänkt mig deras jobb! Tänk hur fantastiskt det måste kännas att sitta där uppe, i den farten, och bara känna vindraget. Ja, jag tror faktiskt jag ska bli jockey i mitt nästa liv!


Så nu har jag spenderat en stund med att titta på fullblod på hästnet, haha, jag vet, jag är nog lite fel någonstans ;) Sedan insåg jag att nu är nog inte rätt tid att köpa en häst till. Då bytte jag till utrustningssidorna och kollade om det fanns någon galoppsadel till Blomman istället =P Sedan kom jag på att det kanske var lite onödigt, men ett galoppträns skulle han nog trots allt vilja ha! Så han inte känner sig alltför utanför när han flyttar in i galoppstallet den 1:e! Måste bara klura ut vilken färg han helst vill ha   


 

Av Evelina - 19 oktober 2012 07:53

Tidig morgon för att vara mig idag. Blir jägersro en vända idag, ska kolla när en av Blommans blivande stallkompisar ska träna på att springa fort! Sedan blir det jobb, sedan blir det helg! Älska fredag <3

Såhääääääär bra blev det nya fina kandaret på cobben. Visst ser han helt plötsligt jättevuxen ut   


 


Och här är min Bamse   


 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards