Evves place

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Evelina - 22 oktober 2012 20:49

Idag har jag ridit galopphäst, Quling, de va kul :D En av Blommans blivande stallkompisar. Det kommer verkligen bli helt underbart att ha honom alldeles utanför dörren, alldeles snart är det!


Blomman har också blivit road, han fick ett dressyrpass. Fin ponny! Jobbigt sa Blomman och svettig blev han. Så han fick dessutom bada när vi var klara. Fiffi satt vid dörren och visade sitt medlidande med den stackars ponnyn ;) Mina fina underbara fyrbenta vänner. Tänk vilken glädje de skänker en, vad skulle jag gjort utan dem?!


Här har vi Quling! Det är den bruna glada hästen längst fram!

 

Av Evelina - 22 oktober 2012 11:25

Ibland är man lite sugen på något, då kan det vara bra med ett päron! Jag tog ett smakprov på mitt fina Kaiser Alexanderpäron, la det på soffbordet och gick för att hämta mitt kaffe. Fiffi tyckte att åh, vad lämpligt, jag är också lite sugen på päron och hon verkar ju klar så det är nog min tur nu! Så helt plötsligt var mitt fina päron på hundfilten, alldeles hårigt. För på hundfilten är det hårigt, det har jag provat ;P


Suck, dessa hungriga spanielhundar! Det är tur för dem att de är lika söta som de är hungriga, för ibland lever de på det ;)


Haft 30 minuters handledning med grupparbetet idag. Det var allt som var schemalagt, resten av dagen är fri planering. Jag har planerat in att jag ska plugga, men inte när eller hur länge, huvudsaken är att det blir gjort. Det blir säkert roligare framåt kvällen!


Har köpt något toa-lukta-gott-och-gör-rent till dasset. Det är jätterosa, luktar jättemycket - men inte jättegott =P Haha, de luktar ju inte ILLA iallafall, så man får väl vara glad för det lilla!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards