Evves place

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Evelina - 9 oktober 2012 17:59

Om detta är tillräckligt högt för att räknas som hinder, ja, då har jag och Blomman hoppat idag ;P


 


Tog en tur längs vägen först, fram och tillbaka. Om det är något vi har brist på så är det ridvägar. Jag börjar verkligen sakna det alldeles grymt nu :( Tur vi ska hem till Blekingelandet i helgen, där har vi allt några rundor :D


Hursom, så red vi i skritt och lite trav och galopp längs vägkanten på den lilla vägen. Fiffi följde med, duktiga lilla hund. Hon tyckte det var lite läskigt att springa brevid den stora Blomman, men hon hade bra fart efter! Tror nog allt hon kan lära sig att hänga med duktigt, bara vi hittar några vägat att rida på ;P


När vi kom tillbaka till paddocken så fick ponnyn rulla över det så kallade hindret några gånger åt varje håll. Wiiiie sa Blomman, det här var kuligt! Han var riktigt taggad och de flesta gångerna så kom vi helt ok bra på det också. Avståndsbedömning är inte min starkaste sida precis, vi skyller det på rutinbrist och inte total avsaknad av hinderkänsla ;)


Har redan börjat läsa litteraturen denna gången. Här snackar vi framförhållning på hög nivå alltså! Duktiga jag!


Nu ska jag och Fiffi ta en promenix bort till grannen förbi fältet, vi är välkomna att palla några äpplen där. Så kvällsmaten blir nog ev äpple med någon form av komplettering.


Och föresten så hade alla som var på kalaset där mina tårtor bjöds tyckt att de var toppen! Så skitroligt att höra :D

Av Evelina - 9 oktober 2012 14:14

Fiffihunden!


     

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards