Evves place

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Evelina - 8 oktober 2012 18:34

Har haft en tårtbeställning idag. En vän i stallet som ville beställa till sin dotters kalas. Blev 2 tårtor med Petshopfigurer på, tjejen hade blivit jättenöjd och tyckt att figuren så ut precis som hennes favorit-petshop! Det är så roligt att göra saker till folk när de blir så nöjda! Ibland kan jag känna att jag skulle vilja utöka det lite, till någon form av hobbyverksamhet iallafall. Hade dock ändå behövt investera lite pengar till viss utrustning, men tjaa, vi får väl se :) Finns ett ställe i Laholm som heter Dreamcakes som är jätteduktiga! Är lite sugen på att anmäla mig till en kurs där. De jobbar mycket med sugar paste och flower paste. Jag har ju bara jobbat med marzipan, men de säger att pastan ska vara betydligt lättare och mer formbar. Så det borde ju vara hur kul som helst! Dessutom är kurserna inte extremdyra, så jag hade nog lätt tyckt det var värt det.... Hmmm, får fundera lite på den!


Har påbörjat nya delkursen också, men vi hade visst inte hunnit till psykologin än, vi var visst fortfarande på sociologi, men nu med inriktning på arbete och inte bara generellt. Jaja, man kan inte ha koll på allt ;) Verkar ändå roligt och för varje gång blir det lite roligare, för jag fattar lite med!


Blomman fick sig ett ridpass under eftermiddagen. Idag blev det kombinationen kapson och träns med dubbla tyglar. Och det blev så bra! Helt galet vad jag förändrar min ridning när jag rider på dubbla tyglar! Så från att ha haft halvbra pass där jag tyckt att han mest suttit fast (fast jag vet att det är jag som skapar det till stor del), så RED jag helt plötsligt aktivt och Blomman blev alldeles kalasfin och allt hopp som stundvis kännts som att det bara övergett mig liksom kom tillbaka. Jag KAN ju faktiskt rida när jag bara sätter rätt sida till och inte tillåter mig att hamna i någon negativ tankebana!


Sitter med min fina bärbara dator i knäet i min underbara soffa och kollar OS-küren från i somras, man kan ha det sämre!


Fiffi har fått träna på den upp och nedvända hinken. Bakdelskontroll åt båda håll och kroppsmedvetenhet och balans genom att snurra åt höger och vänster stående med alla fyra tassarna uppe på. Hon är så söt, och hon är så duktig, och hon blir så exalterad att hon till och med morrar samtidigt som hon viftar helt hysteriskt på svansen. Världens bästa Fiffi   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards