Evves place

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Finally!

Av Evelina - 19 april 2012 21:59

Puh, äntligen torsdag! Bara fredag kvar också, sedan är det leeeeedig helg! Efter 7 arbetsdagar på rad känner jag att jag är grymt värd det faktiskt. Dock har jag ju imon eftermiddag kvar innan det är klart, men det är ju bara ett litet kortpass så känns inte så jobbigt ;P


Blev ingen sadelförsäljning igår, var ju lite synd, men men, inte mycket att göra något åt. Fick mig en tur till k-hamn, en Froosh och en latte. Så det funkade rätt bra ändå ;)


Ikväll blev det ett pass i paddocken med bästa lilla ponnyhästen. Det var ett bra pass, ett riktigt bra pass till och med! Vi börjar få lite kläm på den där högerbogen som inte riktigt varit med i samspelet innan. När den kommer med så blir känslan häftig. Och vi hittar den längre och längre stunder. Det märks även (redan) att han blivit mer taktfast i sin trav, mycket för att jag inte "jagar" honom lika mycket. Min stora nackdel, jag är LIVRÄDD att få en häst som inte vill gå fram. Vet också att det är fel väg att gå att rida i övertempo för att undvika det, men det blir gärna så jag gör. Rider fram lite extra så vi har lite fart och ta av så att säga.


Det blir som Júlio Borba sa till mig på en träning en gång "By avoiding one problem, you creating another." Ligger myckiet sanning i det tycker jag. Det mesta funkar ju bäst om man bara känner efter vad som behöver göras och gör just det. Man behöver inte dessutom sitta och förbygga 1000 andra grejer samtidigt, som kanske, eventuellt skulle kunna bli ett problem. Tänk om det aldrig blir det?


Hursom så fick vi till en bra mjuk känsla och fin takt i traven. Vi la till och med in lite öppna oah avslutade med en sluta åt varje håll. Var stor skillnad på kvalitetn på övningarna när bogen var med och inte hängde och slängde som den ville på sitt eget lilla spår.


Imorgon blir det nog en skogstur. Känner att vi behöver ut och busa lite nu, som omväxling mot tragglandet om högerbogen ;) Fast även att det blir skogen får han allt se till att hålla den någotlunda på plats ändå.


By the way, min müsli från Kelloggs har återkommit, LYCKA på hög nivå! Att något bara kan vara så gott! Skulle kunna leva på det och vaniljyoggi, mmmmm!


De e VÅÅÅÅR i luften   

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards