Evves place

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Evelina - 1 april 2012 21:16

Var inte så många startande i år.


1 sek B

3 sek A

4 sek D

och 1 partbreed.


Mot förra årets, om jag inte missminner mig, 16 totalt startande hingstar.


Hursom så började sek B;s enda startande att visas, en liten skimmel. Verkade vara en jättesnäll och trevlig liten kille. Men han gick ej igenom.


Sedan var det de 3 sek A-hingstarnas tur. En fux, en skimmel och en isabell. Fuxen var lite sjövild, han kunde konsten att balansera på det bakre benparet om man säger så! Skimmeln var jättefin, och så himla väl visad och förberedd, det är så roligt när man ser att folk lagt ner ett jobb innan en visning. Isabellen hade ett jättefint mountainansikte. Ingen av de gick heller igenom.


Därefter var det, enligt mig, dags för dagens höjdpunkt; COBHINGSTARNA!


De ÄR pampiga. Det blir liksom något speciellt när de kommer, man märkte det ännu mer när vi var i Wales. Även om cobbarna inte är jättestora, som i HÖGA hästar, så är det ändå mycket häst som kommer. Och när de dessutom spänner upp sig lite så blir de ju ännu mer häst.


Jaja, det var 4 hingstar i den klassen. Den första var en fux, Blommans släkting. Jag erkänner, jag blev lite kär ;) Den hade väldigt gärna fått följa med mig hem. Kommer nog bli en riktigt häftig häst i framtiden när han vuxit till sig. Gillade hur den rörde sig också, eller rättare sagt hur den har potential för att röra sig, den var väldigt spänd. Sedan var det en annan fux som var importerad, en mörkbrun och en kolsvart övervuxen sek C med fyra vita strumpor. Jag blev lite kär i den övervuxna sek C;n också, men den var väldigt mycket C. Inte heller någon av cobbarna gick igenom.


Sist ut var partbreeden, det var en jättetrevlig ponny, men även den fick idag se sig ej kvalificerad.


Så alltså resulterade hingstvisningen i ingen ny kvalitetsboksförd hingst. Nytt för i år var att man även fick visa hingstarna lösa i trav och galopp om man ville. Flertalet gjorde det. Den svarta cobhingsten tyckte det var high life och rullade helt HYSTERISKT så fort han galopperat en vända. Massa folk viftade med spön i luften och smackade och schaasade på honom, men han rullade lugnt vidare, för att sedan resa sig och rulla på nytt, om och om och om igen. Haha, roligast av alltihop var att den ena engelska domaren var framme och tog kort på det hela, två gånger. Publiken var också mycket underhållen och skrattade hjärtligt.


Träffade Karolina från Keja-stuteriet, vi sprang på varann på Hööks. Blev lite konstigt. Jag stog och skulle handla Magiska Borstar, så skulle hon också ta ett paket medan jag stog där och velade om jag skulle ha 2 paket röda/blå/gula eller ta ett med lila/ljuslila/rosa också. Så jag tittade på henne, tittade på borstarna och tittade igen och insåg att shit, haha, jag känner ju dig ;) Så de kan bli! Så hängde på henne på lunch på McDonalds.


Att ha besökt hingstvisningen får mig att minnas förra året och alla förberedelser inför Blommans visning. Alla timmar jag la på att få bort vinterpäls och rykta, all träning för att få honom att visa sig som bäst. Egentligen började ju uppladdningen inför hans visning nästan 1 år innan han faktiskt visades. Men det gav ju resultat. Jag är verkligen så stolt över min fina, underbara cob. Han är så sagolikt vacker. Tänk att han faktiskt är min!


Här är några (värdelösa) bilder från dagen.


Editions Mr Action, Blommans släkting

 

 




Gwendraeth The Admiral

   





Linsa Vimsalabim

       



Och till sist, världens finaste Blomma på hans visning förra året

   

Av Evelina - 1 april 2012 07:54

Uppkörningen på onsdagen gick helt SUVERÄNT! Jag har ALDRIG kört förrut, jag lovar och svär, men de andra trodde mig inte :P Allt gick alltså helt kanoners och jag flyttade utan problem runt de tomma pallarna från den ena stapeln till den andra. Dessutom var det hur kul som helst! :D


Igår på jobbet så blev det premiärkörning på riktigt. Flyttade runt vindruvor och lyfte upp potatisar. Alla vindruvorna åkte säkert och inga potatisar trillade ut, haha, jag är en naturbegåvning ;) Min kollega gav mig 10 poäng av 10 möjliga för min truckkörning. *Klappar mig på axeln*


Blomman tog ett pass i paddocken igår, på hackamore. Gick också det helt kanon! Idag blir det mest troligt vila för den bruna luddponnyn för jag ska till växjö och kolla på hingstvisning! Ska bli riktigt skoj, en släkting till Blomman ska vara med. Det är stuteriet som har hans pappa som ska visa en av sina uppfödningar. Mamman Armanis M Chanel är en helsyster till Blommans pappa Armanis Shooting Star.


Återkommer kanske med lite bilder sedan, om det lyckas bli något att se. Brukar inte vara någon hit att fota i ridhus :S



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards