Evves place

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Evelina - 12 april 2012 09:03

Igår var det skåneland för hela slanten efter jobbet. Jobbade in min rast så kunde sluta 12.30 istället, så det blev jättelyckat!


14.00 begav vi oss iväg, Blomman, jag och Linn. Första gången på många år hon och jag åker någonstans med någon häst utan att det är till en hästklinik. Pluspoäng på det! ;)


Vi var väl framme ungefär 16.30, alldeles lagom för att hina klä på honom och visa honom runt i ridhuset. Han skötte sig fint, fast det gör han å andra sidan nästan alltid.


Fick rida fram och vis hur det brukade se ut. Han kändes lite "loj" i kroppen. Men han är inte riktigt van att åka nästan 20 mil, kliva av trailern och direkt in och gå ett dressyrpass, så kan ju bero på det. Iallafall så tyckte hon han var fin och trevlig och såg lätt och fin ut att flytta undan och så. MEN bogarna är inte på plats och därför blir kvalitetn på övningarna inte riktigt bra. Skriver under helt på det, så vi började jobba på det.


Eller rättare sagt, vi började jobba på MIG. För det är ju faktiskt så, att när jag sitter still, är rak i rygg, axlar och bäcken, då är ju min häst det också. Men när jag fiskar i min innertygel, skjuter fram min inneraxel och bara gör allt annat än sitter rakt, så är ju också Blomman allt annat än rak! Så det var full fokus på att jag skulle göra betydligt mycket mindre och jag koncentrerade mig steeeeenhårt på min position och att INTE fiffla med vänsterhanden. Ibland fick jag till det, och då bjuder min fina ponny på trav för en miljon. Sedan glömmer jag mig och grejjar igen, och då tappar vi lite trav. Sedan när jag får en påminnelse om att räta upp mig lite och sluta fiffla, då kommer den igen. Och den är så jäkla häftig! Det blir en grym takt och ett jättemjukt gung i hela hästen. Helhäftig, min STJÄRNA!


Jag hade nästan glömt känslan av hur det var att rida sådär "lätt", superglad att jag åkte verkligen. Känner att jag fått en mycket välbehövlig knuff tillbaka på banan igen!


Dessutom är hon lika petig som jag, detlajer, detaljer, detaljer. Vissa menar att det är helheten som räknas, jag menar att detaljerna gör helheten ;)


Här är lite film, det roligaste av allt är jag ibland upplever att det går långsamt när jag sitter på. Fast det ser ju allt annat än långsamt ut på filmerna. Så jag tror min känsla ljuger lite för mig.


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards