Evves place

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Evelina - 13 april 2012 18:20

Sadlar, sadlar, sadlar! Dessa j*kla sadlar!


Rena djungeln att leta efter något som passar en själv och som passar hästen. Och så ändrar de sig och så ska det bytas igen. Sedan ändrar de sig igen, och så ska det letas och jagas på nytt. När man dessutom bor i den delen av Sverige som hästguden glömde och det inte finns någon vettig som kan hjälpa en att prova ut något heller, så blir det ju inte precis lättare. Att ta hjälp av någon som bara vill sälja en sadel oavsett om den passar hästen eller inte är liksom inte intressant.


MEN, i min jakt på sadlar just nu så snubblade jag över en annons om WOW-sadlar. Jag tycker kanske inte det var precis den vackraste sadel jag sett. Men själva idéen och konceptet verkar väldigt genomtänkt. Och ibland får ju faktiskt funktion och passform gå före utseende! Jag är jättesugen på att prova, måste ju bara lyckas kränga de 2 sadlar jag har till salu först. Budgeten är inte riktigt lagd för att bara investera i sadlar utan att sälja några.....


Just det här att ändra sadlar bara genom att byta koppjärn är jag lite skeptisk mot får jag väl erkänna. Men här verkar man ju kunna bygga om i princip hela sadeln för att justera det till just den hästen. Ja, jag skulle verkligen vilja prova en sådan här för att se vad jag och Blomman skulle tycka om den.


Här är en länk till deras hemsida;

http://www.wowsadlar.se/


Tror jag skulle vilja prova något som är åt det här hållet:

 

Snodde bilden i deras facebookgrupp (http://www.facebook.com/pages/WOW-Sadlar-Sverige/300921836631862#!/media/set/?set=a.301007293289983.69863.300921836631862&type=3



Av Evelina - 13 april 2012 14:15

Allt är klart, Blommans licens är helt färdig och han ligger nu inne på Swf;s hingstsida, allra längst upp. På plats precis över sin far.


Jag tycker verkligen detta är helhäftigt! Ibland får jag liksom nypa mig lite i armen för att verkligen förstå vilken fantastisk fin hingst jag har. och att jag faktiskt inte bara är partisk utan en hel avelsnämnd tyckte faktiskt också att min häst är helt fantastiskt fin. Jag är så himla stolt över min häst! Ursäkta upprepningen, men tänkte om någon missat det tidigare bara ;)


Så nu är ju allt helt i sin ordning om någon skulle vilja använda honom och betäcka med honom. Om ni vill kolla in honom på hingstsidan så kommer det en liten länk här:


http://swf.nu/sekt_d112.htm


Lite roligt är det att han och hans pappa har precis samma poängrad!


 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards