Evves place

Alla inlägg den 4 april 2012

Av Evelina - 4 april 2012 20:30

Idag var det strålande solsken ute, underbart!


Så efter att ha trängts med väldigt många kunder i butiken och kämpat tappert för att lyckas ta mig fram med pallar, vagnar och lådor, så var det väldigt skönt och avkopplande att få komma ut i det fria!


Blomman har haft det lite chill sista dagarna, vilade i söndags, lightlongering i måndags och vila igår. Så han var himla pigg på att få göra något. Kände att vi behövde komma ut och leka av oss lite båda två, så vi begav oss mot de låååånga fina grusvägarna borta vid kvarnen. Längs vägen bort körde vi lite skolor och skänkelvikningar, gick helt super. Det är helt otroligt vad mycket bättre allting går när man ger f*n i att krånga till det så himla mycket utan bara "gör" istället, less i more så att säga. Hursom så kändes han mjuk och fin och fokuserad.


Så fort vi närmade oss grusvägen och jag började korta upp tyglarna så laddade han på. Haha, snedställer lite och börjar småtrava. Så trav blev det, vad finns att tjafsa om liksom, vill han springa e de klart han ska få springa ;)


Sedan blev det galopp, i backarna fick han ösa på så mycket han ville. Wiiiie, kul sa Blomman, de här gillar jag. Och vad kan man annat göra än skratta högt för sig själv när man sitter där och ser de luddiga öronen pekande spikrakt framåt i ren lycka. Dessutom är det ren lycka för ens egen själ också att bara få känna fartvinden och inte bry sig om något annat än att bara njuta av stunden. Tror jag på något sätt förstår en jockeys förtjusning över att rida galoppörer faktiskt! Fast att det bara är en liten speedad cob jag sitter på.


Sedan blev det en lång borststund i stallet. Han är fortfarande inte riktigt bra i pälsen, men hoppas det ska lösa sig när sommarpälsen kommit på. Han känns lite torr och stabbig i själva huden. Mycket mysko! Han är åtminstone inte knölig längre, de är ju ett steg i rätt riktning....


Bara 2 dagar kvar, sedan ledig helg. Ska bli himlans skönt! Just nu ser det tråkigt nog ut att bli regn eller snö hela helgen, men det ändras ju hela tiden. Jag hoppas på sol och vackert så jag kan njuta ute av mina lediga dagar utan att bli våt =P


Jag kan inte hjälpa det, jag är barnsligt stolt över min fina häst, smälter lite varje gång jag ser honom!

 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards