Evves place

Alla inlägg den 8 april 2012

Av Evelina - 8 april 2012 15:48

Idag är en sådan där alldeles underbar toppendag som liksom bara inte kan bli så mycket bättre! Vad jag älskar sådana dagar :D


Började med att lyckas få till en sovmorgon, på min lediga dag, hur skönt som helst att lyckas få sova ut och vakna och känna sig pigg! Är ju inte precis var dag det sker. Särskilt inte i dessa tider när månen är full som ett påskägg och lallar runt som han vill upp på himlen! Blää på honom alltså! Skottpengar på den som gav han whiskey i påskägget istället för godis asså!


Blomman glänste ikapp med solen, och sjutton vet om han inte glänste bäst! Älskade lilla ponnyhäst, vad du gör mig glad och stolt och lycklig! Hade besök av en go vän som tittade lite på oss och sedan fick äran att provrida min guldponny. Hon tyckte han var fin, och välriden och trevlig och helhäftig. Vet ni, jag håller bara med och tackar så mycket! Jag delgav även henne mitt största mål, min dröm, hon skrattade lite åt mig och tyckte att jag var galen.


Haha, det är liksom inte första gången någon kallar mig galen, så jag är rätt van. Det gör inget, jag gillar att vara galen, jag gillar att vara jag och faktiskt, numer är jag för jäkla bra på det ;) Och det tror jag alla människor är, bra på att vara sig själva. Om man bara låter sig vara det.


Sedan, för att göra dagen ytterligare ett snäpp lite bättre, så bokade jag in en dressyrträning. I Vallåkra. Bara så alla vet, det ligger utanför Helsingborg. Alltså på andra sidan jordklotet typ. MEN, jag tror att den här tränaren ska passa oss, hon har tränat för Júlio innan precis som jag och av det jag sett så tycker jag det är en ridning som tilltalar mig. Så nu blir det en långväga resa för lilla B och mig. Att köra dit kostar mer och tar längre tid än att rida, så återigen fick jag höra att jag var galen, fast denna gång av en annan go vän. Så det är nog så, om fler än en drar samma slutsats så kanske det ändå ligger lite grann åt sanningens håll.


Whatever, galen eller inte, en grymt, galet bra dag har det varit iallafall!


Dagens citat:


Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.


My pride and joy! <3 

 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards