Evves place

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Väntans tider....

Av Evelina - 17 juni 2012 15:18

Ett under har skett, det REGNAR ute! Wondeful! Som jag önskat och längtat och bett efter regn, och nu droppar det faktiskt lite ute! Tänk att man kan bli så larvigt glad för lite vatten ;) Men marken här i denna delen av landet kan just nu mest liknas vid en savann i torrperiod=gräset växer inte=ingen mat till Blomman.


Det blev ingen träning igår, jag körde ihop det lite för mig. Som vanligt när jag ska göra något så ska det ske direkt, helst igår. Och så även denna gången. Så just nu sitter jag mest och väntar på att tiden ska gå så det ska bli dags att åka och förhoppningsvis hämta hem min VALP :D:D:D <3 Hoppas och hoppas lite till att det ska bli såhär. Jag vågar aldrig tro att något är klart och färdigt förrän det faktiskt är det. Men det är det som är planen iallafall.... Närmare presentation kommer om allt går i lås :)


Blomman har dock ändå motionerats både igår och idag. Känslan är bra och han är mjuk och go och trevlig. Vi kör med hoppesadeln nu eftersom han tydligt visar sin uppskattning när vi har den. Tänk vad en sadel kan påverka mycket. Skillnaden i känsla är enorm mellan att rida i den eller dressyren. Den skulle dock må bra av en omstoppning, så får försöka lösa det någon gång i framtiden. Har hittat ett spännande bett som jag skulle vilja prova också. Lite av ett "innebett" just nu tror jag. Men långt ifrån någon nyhet. Baucherbett eller hanging cheek kallas det. Jag är ju lite av en bettnörd och tykcer det är superkul att prova andra alternativ. Detta är dessutom numer även tillåtet för dressyrtävlingar. Så det är ju verkligen inget skarpt bett eller så, men ändå lite annorlunda mot ett traditionellt tränsbett.


Idag blev det longering. Ponnyn är grym! Bjöd på värsta miljontraven  Han blir trött fort och dreglar mycket när han hittar dit. Så han behöver inte jobba så länge, utan korta pass så han orkar och tycker det är roligt. Så jäkla häftig han är! Ska bli himla spännande att se hur det går för oss på utställningen om 2 veckor! Längtar faktiskt! :)


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards