Evves place

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Evelina - 2 juni 2012 16:19

Idag var det dags för Blommans och min terrängträning nummer 2. Var en månad sedan sist, så vi har hunnit fundera över det vi lärde oss sist. Lite längre än planerat men så blir det ibland!


Tror han mindes vad vi gjorde förra gången och att han tyckte det var kul, för han var riktigt laddad så fort jag suttit upp. Inte för mycket, så han blev stressad eller så, utan bara just sådär lagom så man kände att han var med på noterna!


Värmde upp i frisk galopp och hade 100% fokus på att INTE bry mig om någon form eller någon annan petitess som man lätt gör när man brukar dressyrnörda ;) Sådant får hållas till dressyrbanan, och lydig är han ändå, så det räcker och blir över =P Hoppade fram på ett rivbart kryss, och jissus vad han hoppade! Haha, han e så sjukt ball när han hoppar igenom sig ordentligt. Vilken grym power han har då. Och frambenstekniken var det då inget fel på heller, det var såpass att tränaren sa att jag nog borde investera i en magplatta så han inte blir rädd att dra upp dom för att det gör ont. Särskilt inte som han var broddad också. Jag tackar ju aldrig nej till shopping, så en magplatta ska minsann införskaffas ;P


Resten av träningen flöt på bra, dock fick han något anfall av osäkerhet i mitten och stoppade några gånger. Men bara 1 gång och vid nästa anridning hoppade han fint över. Jag är verkligen så himla nöjd med honom. Vilket fint terrängpass vi fick! Förhoppningsvis dröjer det inte 1 månad tills nästa gång utan hoppas vi ska lyckas få ihop det om 2 veckor eller så.


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards